יהדות, חילוני מאושר, דתי מאושר, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, שמירת מצוות, שכר ועונש, קיום מצוות, אמיתות ... של השכר ועונש. אפילו אם תפסיק עם המיצוות, בכל זאת תצטרך לשאול על המנגנון של הטוב והרע. מדוע אם תחקור את הטוב והרע, המיצוות כבר לא יהיו רלונטיות לגביך? כי
היהדות מבוססת על הסתכלות חיצונית ולא הסתכלות פנימית. למה? כי הטוב והרע נמדדים בשינוי חיצוני. בתורה נאמר ... היום שרוצים להחזיר אדם בתשובה, אומרים לו שהוא יקבל שכר רוחני בעולם הבא. אבל בתורה עצמה ללא פירושים, לא מוזכר שכר ועונש רוחני, אלא מוזכר שכר ועונש גשמי.
היהדות של היום זה לא
היהדות של פעם, למה? בתקופה של הסיפור התנכי, האנשים עבדו עץ ואבן, וכאשר שאלו שאלות כמו מי מזיז את השמש? ... כועס עלינו ולכן עשה צונאמי. אבל העובדה היא שהייתה רעידת אדמה, וזה לא קשור באם אתה דתי או חילוני. אם תחקור את הנושא של שכר ועונש, זה יהפוך את כל העניין של
היהדות למיותר. אם תבין מה זה טוב ומה זה רע, ותבין שטוב ורע תלוי במה שאתה רוצה, אז כל המנגנון של שכר ... ואם לא אז יהיה להם רע. כולם מודדים את הרע לפי שינוי חיצוני, אבל כמה מבינים שלא משנה אם יש או אין אלא מה שמשנה זה האם יש התאמה בין הרצון למציאות. שאלה:
ביהדות הם אומרים שהתת מודע רוצה לקיים מיצוות. אליעד: מי מניח תפילין אתה או התת מודע שלך? אתה מניח. אז ... זה לא משנה מה הוא רוצה, משנה מה הוא רוצה יותר באותו רגע, ובאותו רגע אתה לא רוצה שום דבר. אם תשאל מה אני באמת רוצה? באמת באמת אתה לא רוצה כלום. שאלה: לפי
היהדות האדם רוצה להתקרב לאלוהים, והמיצוות מחברות אותך לאלוהים. אליעד: אני קראתי ספר שאומר שאתה לא רוצה להתקרב לאלוהים אלא להיות אלוהים. ומה שיקרב אותך לאלוהים זה הבנה ולא מיצוות.
כשהיהדות אומרת שהנפש שלך רוצה להתקרב לאלוהים, זה עדיין הנפש רוצה, הטוב ורע עדיין תלויים במה שהנפש שלי ... גם מה המילוי שלו. אליעד: לפי זה, התורה שלי, מי שיצר את הכוס, גם הרצון שלו לא מלא, כי אם הרצון שלו היה מלא הוא לא היה יוצר את הכוס. האם מישהו בדק את זה?
ביהדות היכן הם נעצרים, בשאלה למה ברא את העולם? כי ככה עלה ברצונו. אף אחד באמת לא יודע מה עבר לאלוהים ...