... ששאלו אותי בנוסח המקורי. כי הערבים אומרים כביכול, הכל מלמעלה הכל מלמעלה, אז איך אפשר להינצל מזה? כי אם הכל מלמעלה, אז למה בכלל לקום בבוקר?
והיהדות שהיא נוכלת, ולמה נוכלת? כי היא לא בקצה הזה או בקצה הזה, אלא מנסה לעשות דברים בצורה מתוחכמת, משתי הקצוות כביכול,
היהדות מנסה להראות כאילו היא מאוזנת כאילו היא באמצע, היא אומרת יש לך בחירה חופשית וגם אין לך. גם רבי עקיבא היה טומטום, ולמה? כי אמר, הכל צפוי והרשות נתונה.
היהדות מבקשת שאלוהים ירחם עליהם בזכות הטמטום של רבי עקיבא. ואני נותן לו קרדיט, לפחות שהיה מוכן למות על הטמטום של עצמו. ולמה היה מטומטם? כי ברגע שביקשו ממנו להמיר את דתו, היה צריך להגיד בסדר, מה העניין. אדם מאושר, אדם אמיתי, לא מחפש את האמת. ואם רבי עקיבא היה לו שכל, היה כופר באלוהים, אבל הוא הפריד בין הרומאים
ליהודים. מה הבעיה? ברומא תהיה רומאי, מה הבעיה. ורבי עקיבא לא ידע, שהצליח לחשוב שגם יש לו בחירה וגם אין לו. גם המוסלמים חושבים שיש להם בחירה, למרות שהם אומרים שהכל מלמעלה. ונעביר את ... מה מהות השאלה בכלל?! אם אין לך בחירה חופשית, אין בכלל שאלה, ממילא אתה עושה מה שרוצים ממך שתעשה. ורבי נחמן מה שהיה איתו, הוא חי בקהילת מטומטמים
יהודים שהיה להם את השיגעונות של עצמם. ורבי נחמן אמר בעצמו, בליקוטי מוהר"ן, שאדם חושב שיש לו בחירה, שהסיבה שהאדם חושב שיש לו בחירה חופשית זה כי הוא מטומטם, זה רק כי אין לו שכל, ...