... ירגיש. כיצד? כאשר רוצים להראות לאדם
הטועה את הדרך, בד"כ מנסים להסביר לו, למה הוא
טועה ולמה הדעה האחרת היא האמת. וכאשר מנסים להסביר לאדם, למה הוא
טועה, ועושים זאת בצורה ישירה, הדבר הזה לפעמים גורם לאדם, לרצות להתנגד לדעה הנכונה, ולהתעקש ולהחזיק בדעתו, למרות שהיא שגויה. והפסיכולוגיה ההפוכה, מציעה את הפתרון הטוב ... איזה נקודת אמת כלשהי, שבגללה אפשר
לטעות במחשבה הזאת. ואם יש שם נקודת אמת, אז מדוע זאת
טעות? משום
שהטעות נוצרת, לא בגלל נקודת האמת שבה, אלא בגלל שנקודת האמת שבה, לא נלקחת בפרופורציה הנכונה וביחס מתאים לשאר הנתונים הנוספים. ובכל מקרה, בכל צורת מחשבה שגויה, קיימת ... להבין את נקודת האחיזה במציאות, של
הטעות. דהיינו, את נקודת האמת שיש בתוך
הטעות, שבגללה
הטעות קיימת, עכשיו אפשר לנסות להראות לאדם
הטועה, את נקודת האמת שיש בתוך המחשבה שלו . דהיינו, במקום לנסות להסביר לאדם
שטועה שהוא
טועה, במקום זה לנסות להסביר לו, למה הוא חושב שהוא צודק! והפעולה הזאת של, להראות לאדם
שטועה, את הסיבה שבגללה הוא חושב שהוא צודק , היא קודם כל, סוג של יצירת אמון, בין זה
שטועה לבין זה שרוצה לעזור לו. והדבר הזה מאפשר לאדם
הטועה, להשתחרר מהרצון שלו להיות צודק, כי הוא כבר צודק. והדבר הזה עוזר לאדם
שטועה, להבין שמבינים אותו ושלא מתעלמים מצורת המחשבה שלו. ואחרי בניית יחסי האמון הזאת, עכשיו מגיע השלב השלישי. שבו, מנסים להראות לאדם
שטועה, את זה שיש אמת יותר גדולה, ומשהו נכון יותר וטוב יותר, מאשר נקודת האמת שלו. ויש לשים לב לכך, שבשום שלב, לא מראים לאדם שהוא
טועה, ולא מנסים להסביר לו שהוא טיפש וכיו"ב. אלא מנסים להסביר לו שהוא צודק וחכם, אלא שיש משהו אחר, עוד יותר צודק ועוד יותר חכם. ומנסים לגרום לאדם עצמו, להבין מעצמו את ...