... לא חייב - אתה יכול. אתה לא צריך - יש לך אפשרות. איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא חושב שעושה לו רע? איך
לשכנע מישהו לא להתאבד? איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית? איך לטפל בהתנגדות? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לשכנע מישהו לא לפחד לדבר איתך, ... לנו לשכנע אותו, שגם מה שהוא לא רוצה לעשות, גם זה לא רע. ושאח"כ הוא יבחר מה שהוא רוצה לעשות. לדוגמא, בן אדם
שרוצה להתאבד. למה הוא
רוצה להתאבד? כי רע לו כאן וכי הוא חושב שאם הוא
יתאבד, יהיה לו פחות רע. עכשיו, אפשרי לומר לו משהו בסגנון של: אסור לך
להתאבד / זה יהיה רע אם
תתאבד / אם
תתאבד זה יהיה מאוד גרוע מסיבות שונות. וכל הניסוחים האלו הם ניסוחים גרועים . כי לא רק שרע לו מהחיים עד כדי כך שהוא
רוצה להתאבד, אלא שעכשיו רע לו, גם מכך שהוא מרגיש רע מזה שהוא
רוצה להתאבד. כי האיסור
להתאבד, הוא עצמו עושה רע לבן אדם, כי הוא מגביל את הבן אדם. ולפעמים כמובן הניסוחים האלו עובדים, אבל לפעמים לא. וכאן אתן עוד אפשרות איך אפשר לנסח את הרצון שלנו שהוא לא
יתאבד. ואיך? אז במקום לומר לו, אסור לך
להתאבד, צריך לדעת לשדר לו (במינון הנכון ובצורה הנכונה), שזה בסדר ולגיטימי שהוא
יתאבד. אבל שהוא לא חייב
להתאבד ושהוא יכול גם לחיות. ושאם הוא
רוצה להתאבד זה בסדר. אבל שיעשה את זה מתוך בחירה ולא מתוך כפייה. דהיינו, במקום להעביר לו את המסר שהוא חייב להישאר בחיים, ... רע מהאפשרות של לחיות. אבל בעיקרון, החיים מוצגים לו כהזדמנות, ולא כחובה. לדוגמא: "אני מבין שקשה לך ושאתה
רוצה להתאבד, אבל שתדע שאתה לא חייב
להתאבד. כי יש אפשרות שיהיה לך טוב, גם אם תחייה ותישאר בחיים". ובגלל שבן אדם רוצה להרגיש בחירה חופשית, לכן יש סיכוי שהוא ירצה להקשיב, כדי להרגיש טוב מכך שנותנים לו את האפשרות לחיות. ואחדד: אנחנו לא לוקחים ממנו את האפשרות
להתאבד, אנחנו כן נותנים לו את האפשרות לחיות. אנחנו לא מגבילים אותו. אנחנו מגדילים לו את כמות האפשרויות שלו. ניקח לדוגמא ילד ...