... מה טוב ומה רע עבורו, רק אז האדם יכול להתרחק כמה שיותר מהרע, ולהתקרב כמה שיותר אל הטוב. וזה כמובן נכון באופן חלקי בלבד. כי זה נכון, שבלי הגדרת
טוב ורע, יכולים לקרות לאדם דברים רעים ולא טובים. אבל, זה נכון רק באופן חלקי. כי אם האדם לא יגדיר בכלל ולגמרי, שום הגדרת
טוב ורע, הרי שאז, לא יוכלו לקרות לאדם, לא דברים רעים, ולא דברים טובים. כי אם באמת התודעה של האדם, תהיה נקייה לגמרי, מההבדלה שבין טוב לבין רע, הרי שאז לא יכול לקרות לאדם
טוב או רע. אלא, שכאשר האדם כן מגדיר קצת, מה טוב ומה רע עבורו, אז האדם יכול להגדיר טוב יותר, מה טוב ומה רע עבורו, כדי להתרחק כמה שיותר מהרע עבורו. או לחלופין, ... רע עבורו, ועל ידי זה להקטין את כמות הרע האפשרית שתקרה לו. כי מי שלא אכפת לו בכלל, מה הוא עושה במשך היום. הרי שכל מה שהוא עושה במשך היום, זה
לא טוב ולא רע עבורו. אבל כאשר כן אכפת לאדם קצת מה הוא עושה במשך היום, אז אם האדם לא יגדיר לעצמו מה הוא רוצה לעשות במשך היום, אז זה מרחיק את האדם מלעשות משהו מוגדר ... גדל, כאשר האדם פתאום מבין, שככל שהרצונות שלו יותר מוגדרים, כך גדל הסיכוי שהמציאות לא תהיה כרצונו. ואלו הם חוקי המשחק, שככל שיש יותר הגדרות של
טוב ורע, וככל שהטוב של האדם יותר מוגדר, דהיינו, ככל שהאדם מגדיר טוב יותר מה טוב עבורו, כך גדל הסיכוי שיקרה לאדם דבר רע נגד רצונו. וממילא גם גדל הסיכוי לכך, ... אצל עצמו בתת המודע שלו, את הפחד ואת החרדה שלו, מכך שהמציאות לא תהיה כרצונו, ושהוא יתאכזב. וכאשר אין ציפייה, אין אכזבה וגם אין סיפוק. וכאשר אין
טוב ורע, אין עצב ואין שמחה. וככל שיש יותר הגדרה של
טוב ורע, כך יש יותר שמחה כאשר הרצון מתמלא, וגם יותר עצב כאשר הרצון לא מתמלא. ואין הכוונה לומר לאדם, שלא יגדיר מה הוא רוצה. אבל הכוונה היא כן לגרום לאדם, ...