... והטוב הם תהליכים שווים, מנקודת מבט של אחדות שבה אין
טוב ורע כלל. ונוסיף ונבאר, כי יש כאן מצבי תודעה שונים. והאדם סובל כפי כמה שהוא רחוק מהבנת השלמות של המציאות, שהיא הבנת שורש הרצון, שורש המציאות, אחדות המציאות, שורש הרגשות, שורש ... המציאות שעושה את הכל בבחירה מלאה ממש, ללא שום סיבה של
טוב ורע. אבל מנקודת מבט תחתונה, התהליך נעשה מעצמו ללא כל סיבה. ולכן, "נכנסה" בו רוח שטות דווקא. ואעפ"כ יש לאדם בחירה חופשית מצד השורש שלו, והאדם יכול לבחור להתחבר לשלמות ולאחדות ...