... "אוקי רע לי מה אני צריך לקנות כדי שיהיה לי
טוב, מה אני צריך לעשות כדי שיהיה לי
טוב, מה אני צריך לשנות כדי שיהיה לי
טוב", אינסטינקטיבית "מה אני צריך לעשות, מה אני צריך להגיד" רגע למה אתה נעול שכדי להרגיש
טוב אתה צריך לשנות את המציאות אולי תשאל את עצמך "בוא ננסה להבין מה
טוב במה שיש לי". נגיד רע לך במשהו אין רע לך וזה "אוקי בא ננסה להבין את זה, בא ננסה לראות אולי בתוך זה יש
טוב, בא ננסה לראות איפה האושר נמצא פה" אלא מה שבן אדם יש לו הנחה הנחת יסוד שאומרת שהאושר תמיד נמצא רחוק מבחינת כל מה שקורה, כל מה שקורה יש לו איזושהי בעיה הוא הולך רחוק ... לכן פרקטית כל פעם שרע לך במקום לרוץ ולהגיד
"טוב מה אני צריך לעשות עכשיו" תגיד "רגע החליט שאני צריך לעשות עכשיו אולי עכשיו אני יכול למצוא משהו שיהיה לי
טוב עכשיו", אותו דבר לדוגמא לגבי אלוהים בן אדם אומר "אני רוצה להתקרב לאלוהים ואני רוצה לא יודע מה" ואז מה הוא עושה כדי להתקרב לאלוהים הולך ועושה דברים מסוימים אבל אולי ... אתה צריך להמשיך לעשות את מה שאתה עושה יותר
טוב מי החליט שאתה צריך לעשות דברים אחרים. זה ההבדל בין האחדות השקרית לאמיתית, באחדות השקרית אתה חושב שהאחדות היא מחוץ למשחק אתה אומר "אני רוצה להתעמק בחיים להתעמק לראות, ... מחוץ לחיים אתה אמור להבין את החיים יותר
טוב, אם נגיד אתה אומר "אני רוצה להבין את עצמי" במקום ללכת להתנתק מכל העיסוקים לנסות להבין את עצמך תגיד לעצמך "אוקי אולי אני אנסה להבין יותר
טוב את מה שאני כבר עושה, אני יכול להמשיך לעשות את מה שאני עושה רק בא ננסה להבין את זה כאילו מי אמר שאני צריך להפסיק לעשות דברים". בגדול המהות היא כזאת יש בן אדם שחושב ... למצוא תשובה בא ננסה להבין את השאלה יותר
טוב, בא ננסה להבין על מה היא מבוססת". ש: אם אתה מחנך נגיד אני אחנך בן אדם. אליעד: הנה עכשיו אתה מסביר לי שזה לא אפשרי וכו'. ש: לא זה לא מה שאני אומר, אם אני לוקח ילד ... תינוק מינקות מחנך אותו למה שאתה אומר שהכל
טוב האושר קרוב לא צריך להתאמץ שצריך לעבוד על מה שיש כרגע ולראות את
הטוב בזה אז גם זה יוביל למקום מסוים שהבן אדם כאילו יהיה למשל כנוע למשל. אליעד: נו יפה חשבתי שזה מה שתגיד לא, חשבתי שזה מה שתגיד זה השאלה הקלאסית אבל זאת השאלה שלך לשאלה ... תגיד לו "תקשיב זה לא משנה ואתה יכול לשחק".
טוב אבל כאן נעשתה מניפולציה, מה המניפולציה כי גם להגיד "אני אחפש את האושר בתוכי" זה גם כן רחוק כי אולי אני לא צריך לחפש את האושר בכלל, בן אדם יגיד "רגע אז אולי אני לא ... יגיד "אוקי אז אני אנסה לגרום לעצמי למצוא
טוב במה שיש פה, רגע אבל מי החליט שצריך למצוא מה
טוב במה שיש פה אולי כאילו זה גם
טוב כשאתה לא מוצא מה
טוב במה שיש פה". בכל מקרה אני מנסה להגיד עוד פעם בן אדם רחוק מאלוהים בדימוי המרכזי כי הוא חושב שאלוהים נמצא בשמיים ולא פה, אתה רוצה להתקרב לאלוהים תחפש אותו פה "איפה פה יש את
הטוב, איפה פה יש את מה שאני מחפש". יש לך מטרה נגיד אתה רוצה לעשות כסף במקום להגיד לעצמך "מה אני צריך לעשות כדי לעשות כסף", "אוקי איפה במה שיש אני יכול לעשות כסף, איך אני ... ש: עוד פעם כי אם אתה לוקח בן אדם שרואה הכל
טוב. אליעד: תגיד לי אני אמרתי לראות הכל
טוב? ש: אבל זאת התוצאה של מה שאתה אומר. אליעד: אני אמרתי לנסות רק את זה, עכשיו ומה הוא אומר הוא אומר משהו נכון אם אתה תסתכל רק פנימה אז גם לא תהיה משמעות לכלום נגיד אתה ... קשה. אליעד: לך כרגע. ש: לי כרגע. אליעד:
טוב הבנו את זה, מה אתה הבנת על עצמך מהעניין? ש: האמת אני קצת פספסתי. אליעד: אתה הבנת למה אתה הבנת נכון. אני אומר דבר אחד אני נתקל באנשים שמה שבעצם מרחיק אותם מהאמת זה שהם ... מתאר שאני שיש לי, אני כבר לפני כבר אמרתי
טוב אני אחר כך לזכור ועדיין אני שוכח ועדיין זה יש לי ערפל. אליעד: יש לך פה משהו הרסני שתמיד שולח אותך לחפש רחוק הוא תמיד אומר לך "אתה יודע השלמות נמצאת שם, אם אתה רק תהיה שם יהיה לך
טוב האושר נמצא שם". ש: אז איך מוציאים את זה. אליעד: אין לזה תשובה מוחלטת תלמד את זה יותר בסוף זה יכנס פנימה, אין מעבר לזה תשובה נוספת. ...