... המציאות שלו בכל פעם לדבר חדש. אבל האדם מוגבל ולא יכול להתחדש כל הזמן, כי השכל מוגבל. ולכן אותם חכמים נכנסים לדיכאון, כי הכל כבר משעמם אותם וכולי. אבל מי שהוא
חכם אמיתי, הוא מתעקש ופורץ את המחסום של השכל שלו, ... הזה כל הזמן מתחדשים לו דברים חדשים. והעניין הוא, שאם עדיין אפשר לחדש לאדם איזה דבר, הרי שהאדם עדיין עוד לא הבין את כל המציאות וממילא הוא עדיין לא ראוי להיקרא
חכם אמיתי. כי מי שלא מבין את הכל, מצד האמת הוא לא ... מבין את הכל בשלמות. ואעפ"כ בכל פעם מתחדשים לו חידושים חדשים. אלא, שהחידושים הם לא מצד המהות אלא הם מחדשים לאדם את מה ש כבר ידוע לו. כי אצל מי שהוא עדיין לא
חכם אמיתי, הוא אפשר לחדש לו חידושים מצד המהות. כי אפשר לחדש לו דברים שישנו את תפישת המציאות שלו בצורה כלשהי. אבל
החכם האמיתי, הוא תופש את המציאות בצורה מדויקת וכפי מה שהיא באמת. ואצל
החכם האמיתי, אצלו החידושים שמתחדשים לו, הם חיזוקים ותובנות חדשות שמחזקות אצלו את מה שהוא כבר יודע אותו בשלמות. כי
החכם האמיתי בכל פעם הוא לומד מחדש את מה שהוא כבר יודע ... שזה המצב שבו נמצאים החכמים הרגילים שעדיין לא הבינו את כל המציאות בשלמות ועדיין לא מימשו את כל הפוטנציאל השכלי שלהם. ויש גם כוס מים מלאה בשלמות, שהיא השכל של
החכם האמיתי שהוא כבר הביא לידי ביטוי את כל השכל שלו ... יש כוס מים אחרת גדולה יותר שגם היא מלאה בשלמות. והשלמות שלה היא גם מצד אחד זהה לשלמות של הכוס הקטנה יותר, אבל מצד שני השלמות היא גדולה יותר. והרעיון הוא,
שהחכם האמיתי חווה כל הזמן התחדשות שכלית, אבל זו התחדשות ...