זמן - כמה
זמן עבר מהתחלת הזמן? על הזמן ועל המקום כי הזמן, הוא אין סופי. וגם המקום, הוא אין סופי. והטועים חושבים, שלזמן ... שלנו בצורה הנוכחית שלו, הוא
זמן מוגבל. אבל לפני ואחרי הזמן, תמיד יש עוד
זמן אחר. וברגע שיש התחלה וסוף לזמן, הרי שזה רק לזמן שלנו, אבל תמיד יש עוד
זמן אחר. וכיו"ב לגבי מרחב המקום, שניתן לומר שיש לו התחלה וסוף, ביחס להגדרת מקום כלשהי. אבל המקום עצמו, הוא ... אין כל התחלה. ומנקודת ההתחלה
של הזמן, שנמצאת במרחק אין סופי מהרגע הזה, עד הרגע הזה, עברו אין סופי רגעי
זמן, פחות
רגעי הזמן, שעוד לא עברו, עד הנקודה האחרונה של
רגעי הזמן, שגם היא נמצאת במרחק אין סופי מאיתנו. כמו לדוגמא בציר המספרים. שמהנקודה הרחוקה ביותר בציר המספרים, ... ועוד נחדד ונבהיר: כי ברגע אחד
של זמן, קיים מקום אין סופי. דהיינו, ברגע אחד
בציר הזמן, קיימות אין סוף ישויות שונות, במקום אין סופי. וכל הישויות האלו, כולן קיימות בו זמנית בבת אחת, ברגע ... שבנקודה אחת של מקום, יש אין סוף
זמן. והכוונה היא, שהזמן האין סופי כולו, כבר קיים. בדיוק כמו שהמקום כולו קיים תמיד. והמקום מקיף את האדם מכל צדדיו. וגם
ציר הזמן האין סופי, גם הוא כבר קיים, וגם הוא מקיף את האדם מכל צדדיו. וכל מה שהיה הווה ויהיה, הכל כבר קיים ... ובכל רגע, האדם רואה חלק אחד
של הזמן. אבל הזמן כולו, כבר קיים תמיד, בכל מקום. והכוונה היא, שכמו שבכל רגע, קיימות כל הישויות שנמצאות במרחב ... קיימים בו זמנית, כל האירועים
של הזמן, שיקרו באותו המקום. וכמו שברגע אחד, יש אין סוף מקום. כך גם במקום אחד, יש אין סוף
זמן. וכל אירועי הזמן, שיקרו במקום כלשהו, כולם כבר נמצאים באותו המקום תמיד. אלא, שבכל פעם, האדם רואה את ... הוא מתבונן. והזמן לא נוצר,
ורגעי הזמן לא עוברים. ומתחילת הזמן, לא עבר שום
זמן. אלא, הזמן עצמו כולו קיים בגודל אין סופי, עם אין סוף אפשרויות. והאדם עצמו, בכל פעם, רואה רגע אחר
של הזמן, מתוך הזמן האין סופי. ואפשר לומר גם להפך. שכמו שבמקום אחד ברגע אחד, יש רק אירוע אחד. והאירוע הקודם ... ומצד האמת, הכל קיים תמיד. ויש
זמן ומקום אין סופי, עם אין סוף אפשרויות. ויש גם אין סוף יקומים מקבילים. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות ... שלה נובעת, מהצורות שיש ברגעי
זמן אחרים ובמקומות אחרים וכולי. ועוד נוסיף ונאמר, כי הזמן והמקום הם אין סופיים. אבל מהותם, היא הגבול שלהם. ... אבל הם עשויים, משום מקום ומשום
זמן, שזאת ההתחלה והסוף
של הזמן ושל המקום. ולא שהזמן התחיל מתי שהוא, כי הוא אין סופי. אלא שהוא כרגע ממש, גם רק כלום ממש וכולי. וכפי ...