... לא אוהב לעבוד במכירות? איזה אופי צריך כדי לעבוד במכירות? איך להצליח למכור? איך להשיג אופי של איש מכירות? קושי רגשי למכור? קושי רגשי בטיפול
בהתנגדויות מכירה? למה קשה לי למכור ללקוחות? אז רוב האנשים לא אוהבים לעבוד במכירות ממגוון רחב של סיבות. וכאן נתמקד ב 2 סיבות מרכזיות, שהן משלימות אחת את השניה. ... אותם, אנשים אוהבים לפעול מתוך הרמוניה ולא מתוך קונפליקט. אנשים יאהבו לעזור למישהו, כי זה גורם להם להרגיש שהם אנשים טובים וכי זה בא בלי
התנגדות מול האדם שעוזרים לו. במכירות לעומת זאת, יש לנו 2 הבדלים מהמצב הנ"ל. 1 - איש מכירות כנראה שיתקל
בהתנגדות מכירה. דהיינו, הצורך לטפל
בהתנגדות ולהיות במצב של קונפליקט ולא של הרמוניה. 2 - איש מכירות עשוי להרגיש שהוא אדם רע, בגלל שכאשר הלקוח הפוטנציאלי מתנגד למכירה, אז בעצם איש המכירות כאילו עושה רע לאדם שאומר שהוא לא רוצה לרכוש, כי איש המכירות מתנגד
להתנגדות של הלקוח, ואיש המכירות נכנס לקונפליקט עם הלקוח, והלקוח מתנגד לאיש המכירות והלקוח רואה באיש המכירות אדם רע, שאיש המכירות דואג לעצמו ולא ללקוח. ואז איש המכירות מרגיש רע מכך שהוא נתפש כאדם רע, בעיני הלקוח. בקיצור, 2 סיבות שבגללן קשה למכור. 1 - כל עניין הטיפול
בהתנגדויות, שהוא קשה ברמה הרגשית, בגלל שנמצאים במצב של קונפליקט. 2 - כל עניין התחושה שעושים רע ללקוח, מכך שנלחמים
בהתנגדות שלו. כי הלקוח לא רוצה לרכוש, ואנחנו מנסים לשכנע אותו לרכוש נגד רצונו וכולי. לכל זה נוסיף גם את העניין של חוסר מיומנות אפשרית, של איש המכירות לדעת איך להתמודד עם
התנגדות מכירה. אבל זה נושא שיותר קל לפתור אותו. אבל את
ההתנגדות הרגשית של איש המכירות, הרבה יותר קשה לטפל בה. כמו כן, איש מכירות שקשה לו
להתנגד לעצמו, כי הוא לא אוהב לעשות לעצמו רע, יהיה לו עוד יותר קשה
להתנגד למישהו אחר. לדוגמא, איש מכירות שקשה לו
להתנגד לכך שהוא עצמו מעשן והוא לא רוצה לעשות לעצמו רע ולהפסיק לעשן, או איש מכירות שיש לו מטרות בחיים, אבל הוא לא משיג אותן, כי הוא לא רוצה להיות בקונפליקט עם עצמו, הוא מרחם על עצמו, הוא לא אוהב להיות בקונפליקט, אז הוא עצלן וכיו"ב, הוא בורח מטיפול
בהתנגדויות של השכל שלו מול הרגש שלו, איש מכירות כזה יהיה לו מאוד קשה למכור. כי בתוך כל אדם, יש תהליך מכירה של השכל מול הרגש. השכל רוצה דבר אחד והרגש רוצה דבר אחר. והאדם עצמו צריך לטפל
בהתנגדויות הפנימיות שיש בתוכו וכולי. וזה כמובן נושא אחר. ובמהות, מי שקשה לו לטפל
בהתנגדות שלו מול עצמו? יהיה לו קשה למכור לאחרים. אז איך בעצם ניתן להתמודד עם הקשיים הרגשיים האלו. אז ברמה הטכנית, ניתן ללמוד איך לטפל
בהתנגדויות. אבל ברמה הרגשית אפשרי להסתכל על הדברים מנקודת המבט הבאה. צריך לעשות הפרדה, בין מצב שבו אנחנו חושבים שהלקוח רואה את האמת, לגבי המוצר שלנו ולגבי
ההתנגדויות שלו, דהיינו, שהלקוח באמת מבין את המוצר ושהלקוח באמת מבין את כל האמת מאחורי
ההתנגדויות שלו. ואז, אם הלקוח לא רוצה לרכוש, אז אפשרי לבחור האם ועד כמה רוצים להתעקש עם הלקוח שהוא ירכוש בכל מקרה נגד רצונו הנוכחי. לבין מצב שבו הלקוח לא רואה את האמת, לגבי המוצר שלנו, דהיינו, שהלקוח לא באמת מבין את המוצר. וגם הלקוח לא באמת רואה את האמת לגבי
ההתנגדויות מכירה שלו, דהיינו, שהלקוח מעלה
התנגדויות שאם הוא יתבונן בהן הוא יראה שהן לא מדויקות מסיבות שונות. כי הן לא תמיד נכונות / נכונות חלקית וכיו"ב. כך שיש לנו כאן 2 מצבים של
התנגדות מכירה, 1- כאשר הלקוח רואה את כל האמת. 2 - כאשר הלקוח לא רואה את כל האמת. הכל כמובן מנקודת המבט של איש המכירות. ואז אפשרי לעשות את החלוקה הבאה, אם איש המכירות חושב שהלקוח רואה את האמת ואת כל האמת לגבי המוצר ולגבי
ההתנגדויות שלו וכולי, אז במקרה כזה אכן יותר הגיוני לומר שצריך / אפשרי לשחרר מלנסות לשנות את דעתו של הלקוח. כי זה עושה רע ללקוח. שמנסים לשנות את הרצון של הלקוח. למרות שגם כאן אפשרי לנתח כל מיני זוויות שונות ומצבים שונים של מה בדיוק מדובר, האם זה באמת רע וכולי. לעומת זאת? רוב ככל
התנגדויות המכירה, הן בגלל שהלקוח לא רואה ולא מבין את כל האמת לגבי המוצר, לגבי הערכים של המוצר, לגבי הטוב שהמוצר יכול לעשות לו. או בגלל שהלקוח לא רואה את כל האמת לגבי
ההתנגדויות מכירה שלו, דהיינו, שהלקוח מעלה
התנגדויות, שאם הוא יתבונן בהן, הוא יראה
שההתנגדות שלו לא באמת נכונה. לדוגמא, לקוח שאומר "המוצר יקר לי". האם באמת הלקוח מבין מה המוצר, כמו שהמוכר מבין מה המוצר? האם באמת הלקוח מבין מה כל אפשרויות ... ביצוע הרכישה? וכולי. ואז במקרה כזה שהלקוח לא נמצא בנקודת האמת לגבי העסקה, הרי שבמצב כזה איש המכירות עושה טובה גדולה ללקוח בכך שהוא מתמודד עם
התנגדויות הרכישה של הלקוח. כי הלקוח עלול להפסיד את הטוב שהמוצר שלנו יכול לעשות לו, רק בגלל שהלקוח לא רואה את האמת. ואז במצב כזה אנחנו עושים טובה גדולה ללקוח ... אחרי שהוא יראה את כל האמת לגבי המוצר. כמו כן יש להוסיף, כי מצד האמת, איש המכירות עושה חסד גדול עם הלקוח שמסרב לרכוש, כאשר איש המכירות מטפל
בהתנגדויות הרכישה של הלקוח. כי איש המכירות מלמד את הלקוח לחשוב, לבדוק מה האמת, לבחון דברים לעומק. ולא סתם לסרב לביצוע העסקה בגלל שהלקוח מאמין בטעות שהוא רואה ... מהסיבות הידועות. כי ככה הלקוח ילמד לבחון את הבעיות של עצמו גם בהקשרים אחרים וכולי... לסיכום, מי שרוצה להשיג אופי של איש מכירות? שילמד לטפל
בהתנגדויות שלו מול עצמו, כל הזמן להבין מה האמת וליהנות מהתהליך של בירור האמת, בלי שום קשר לשום
התנגדות כלשהי. ומכאן יהיה הרבה יותר קל לעשות טוב ללקוח, לעזור לו לראות את האמת. ...