... שנדמה להם שתכלית החיים של עצמם, היא חלק מתכלית אחרת גדולה יותר. כי מצד האמת מי שרוצה להבין את תכלית החיים, לשם כך עליו להבין את
התכלית של קיומה של המציאות כולה. כי החיים של האדם, הם בסך הכל נקודה קטנה בתוך רצף של אירועים גדול מאוד, שהוא רצף האירועים של המציאות כולה.
והתכלית של חייו ושל קיומו של האדם, היא רק אמצעי שמשרת את המטרה הגדולה יותר. כך שכדי להבין את תכלית ומטרת החיים, לשם כך יש להבין את
התכלית של המציאות כולה. וכאשר האדם מתבונן על
התכלית של הקיום העצמי שלו, עליו להבין
שהתכלית של הקיום העצמי שלו, היא חלק
מהתכלית של הקיום של כל המציאות כולה. כי יש סיבה שבגללה ... את האירועים כולם, ובכלל זה כל האירועים שקורים לאדם בכל רגע ורגע... ומי שהוא קצת חכם, הוא מבין מיד שכדי שהוא יצליח לפענח את
התכלית של החיים שלו, וכדי שהוא יצליח להבין למה החיים שלו הם כפי מה שהם וכולי, לשם כך עליו לנסות לגלות ולהבין את
התכלית שלשמה מתרחשים כל האירועים כולם. אך מהי התכלית הזאת שלשמה מתרחשים כל האירועים כולם? וגם כאן לכל אחד יש את ההסברים שלו, מהי
התכלית של המציאות. ויש כאלו שחושבים שלמציאות כולה אין תכלית כלל. ושכל רצף האירועים כולו הוא חסר תכלית. ואותם יש לשאול, אם אכן כל המציאות כולה חסרת תכלית, אז מה בדיוק
התכלית של החיים שלהם עצמם? כי מאחר שלכל התהליך כולו אין ... ומהי התוצאה שלהם. (ויש בזה עוד רמות עומק שונות, כי אפשר לומר ש... וכולי). וכל בני האדם בעולם, בפרט החכמים שבהם, מנסים להבין את
התכלית של המציאות. ויש כאלו שמבינים שתכלית המציאות היא למען יצירת טוב. דהיינו, שהמציאות היא טובה, וכל האירועים שקורים בעולם, כולם הם למען תכלית טובה כלשהי. ולכן אומרים שהכל לטובה, כי
התכלית של כל האירועים שבעולם, היא כדי לעשות טוב. אלא שגם ... אז מדוע צריך ליצור גם רע. הרי היה אפשר מראש ליצור מציאות שבה יש רק טוב. ומכך שיש במציאות שלנו גם רע וגם טוב, מכך ניתן להבין
שהתכלית של המציאות היא למען יצירת רע בדיוק כמו שהיא למען יצירת הטוב. ויש כאלו שאומרים,
שהתכלית של המציאות היא למען הטוב. והסיבה שיש רע, היא כדי ... אם נניח לדוגמא שהתכלית היא כדי לעשות טוב, ושלשם כך נוצרים כל האירועים שבעולם בכל רגע מחדש, הרי שעכשיו יש לשאול, מהי בעצם הסיבה
והתכלית שלשמה קיים הרצון עצמו לעשות טוב? ז"א נניח שאכן יש רצון כלשהו לעשות טוב, שהוא מניע את כל האירועים כולם. עכשיו יש לשאול, מה
התכלית של הרצון הזה עצמו? ז"א מדוע בכלל יש רצון לעשות ... תכלית כלשהי. ואם אין תכלית, גם אז יש לשאול, מדוע אין תכלית, הרי כן הייתה יכולה להיות תכלית. ואין שום הסבר בעולם שיכול להסביר מה
התכלית שלשמה קיימת בכלל תכלית כלשהי בעולם. כי היה יכול ...