... הוא עצמו רק אפשרות, כי הם יכולים גם לא להיות קיימים, ממילא זה אומר ששום דבר בעולם קיומו לא מחוייב, כי הכל קיים בתוך זמן ומקום כלשהו. וגם
התודעה תופסת זמן ומקום. כי יש את הזמן והמקום של ה"אני" ושל
התודעה, ויש את הזמן והמקום של מה שאינו "אני", שנפרד מה"אני" של האדם וכולי. וזה בעצם אומר שיש לאדם בחירה חופשית לעשות כרצונו. ... שהוא חושב שהוא אלוהים, אז הוא מתבונן אל תוכו כאלוהים, כישות שחושבת את החלום, והוא מנסה לגלות מהיכן הרצון שלו כאלוהים מגיע? ומהיכן מגיעה
התודעה העצמית שלו כאלוהים? ואז האדם שואל, בדיוק את אותן השאלות, שהוא שאל כאשר הוא חשב שה"אני" שלו הוא ישות נפרדת, מהיכן ... של אלוהים. אבל מה אחראי לרצונו של אלוהים עצמו? וגם רצונו של אלוהים לא יכול להיות כרצונו, כי ההוויה של אלוהים, קיומה מחוייב. אבל הרצון
והתודעה העצמית של אלוהים, קיומם לא מחוייב. כי ההוויה היא אחת, ורק ישות אחת קיומה מחוייב. וכפי שכבר ביארתי עניין זה במקומות ... אמיתי, אלא אלוהים שקרי. כי גם הוא כאלוהים, גם הוא עצמו עדיין ישות נפרדת. כי יש הפרדה בין רצונו של האדם כאלוהים, לבין ישותו העצמית, לבין
התודעה העצמית וכולי. כי כל זמן שיש חווית "אני", הרי שיש תחושה של נפרדות, וא"כ ה"אני" הוא לא אלוהים אמיתי. כי אלוהים האמיתי, ... שקרי, דהיינו, נפרדות. ואז האדם כאלוהים, מתבונן פנימה על הרצון של עצמו כאלוהים, ועל ישותו העצמית כאלוהים, והוא רואה את האמת, שבאמת הרצון
והתודעה והישות וכל מה שנפרד מהם, הכל זאת ישות אחת, שאין שם שום תודעה עצמית ושום רצון עצמי וכולי כלל. ואז על ידי ההתבוננות ... תודעה נפרדת, שהיא חווה זמן ומקום בצורה אחרת, ממה שאלוהים עצמו חווה זמן ומקום, כי גם אצלו יש זמן ומקום (כי יש אני ולא אני, והרצון והישות
והתודעה, כל אחד מהם נמצא במקום אחר וכולי).
והתודעה של ה"אני" האחרון שהיא האדם עצמו, היא חווה שיש לה בחירה חופשית חלקית וכולי כנ"ל. ...