... בני האדם. וכדי שההטבה תהיה שלמה, היא צריכה להיות ללא בושה. כי אם האדם היה מקבל את ההטבה מהבורא בלי
להתאמץ עבורה, היה האדם מתבייש בכך שהוא מקבל מתנת חינם. ולכן אלוהים עשה טוב ורע, כדי שהאדם
יתאמץ לבחור בטוב, ואז הוא יקבל את השכר ללא כל בושה. ועד כאן תמצית הטעות של לחם הבושה. ואלו הטועים, שמאמינים לטעות של לחם ... שאת תכונת הבושה עצמה, גם אותה יצר הבורא. ועכשיו אחרי שיש בושה, עכשיו שייך לומר שמי שיקבל שכר ללא
מאמץ, הוא יתבייש על כך. אך לפני שנוצרה הבושה, לא היה שייך שום חיסרון, בלקבל מתנת חינם ממש. ואלוהים שהוא כל יכול והוא טוב, ... להתבייש על כך. ועוד יש לזכור, כי אלוהים עצמו, הוא השלמות. והוא, טוב לו בטוב אמיתי, בלי שהוא יצטרך
להתאמץ להתגבר על הרע ולקבל שכר ללא בושה. כי הטוב של אלוהים עצמו, הוא טוב אחר לגמרי, ללא כל חיסרון וללא כל תנאים וללא כל
מאמץ. ואם אלוהים באמת היה רוצה לעשות רק טוב תמיד, הוא היה יכול לתת לאדם את הטוב שלו עצמו ממש, שהוא ללא כל בושה וללא כל ... לכן לסבול קצת. כי זו המהות של לחם הבושה, שהאדם לא יכול לקבל את הטוב מיד, אלא הוא צריך קודם לכן
להתאמץ, לפני שהוא יקבל את הטוב. והטעות הזאת, נמצאת במחשבה של כל בני האדם בעולם. וכל בני האדם בעולם, נופלים בטעות הזאת, של ... דהיינו, ברגע הבא ובעתיד של חייהם (כי כל רגע הוא עולם, והרגע הבא הוא העולם הבא), לשם כך הם צריכים
להתאמץ, כאן בעולם הזה וברגע הזה. ואף אחד לא חושב על כך, שהמציאות טובה תמיד באותה המידה ממש. ושאין שום צורך
להתאמץ בצורה כלשהי, כדי להשיג טוב אחר בזמן אחר. וכל בני האדם, טועים בעניין הזה. כי כולם חיים מתוך צורת מחשבה,
שמאמץ מביא תועלת. שהוא הרעיון של לחם הבושה, שרק אחרי
המאמץ תבוא התועלת. והדרך להינצל מהשקר הזה, היא על ידי זה שהאדם שואל את עצמו מה האמת? מה התכלית של העולם הזה? ועל ידי שהאדם ... הוא מחוייב, וכל צמצום הוא ישות אין סופית), על ידי זה הוא תמיד נמצא בתכלית הסופית, והוא לא צריך
להתאמץ כדי לעשות לעצמו טוב יותר, כי הכל טוב והכל אחד תמיד. ...