... ורע - תמיד יהיה גם רע, ולעולם אין שום רע - מעל
השכל האנושי ובו יתבאר, כי מצד אחד, מחוייב המציאות שיהיה לאדם רע. ומצד שני ... ובשלמות, את זה שהוא מרגיש גם רע? והתשובה היא פשוטה, כי אכן מצד
השכל האנושי, מחוייב המציאות שהאדם ירגיש תמיד גם רע, ושלעולם האדם לא יוכל ... כי בכל דבר יש חיסרון וכולי, כפי שכבר ביארתי לעיל. אלא, שגם
השכל האנושי עצמו, גם הוא מבין את האמת, שכל מה שהוא עצמו מבין, זה לא מחוייב המציאות, אלא רק אפשרי המציאות בלבד. כי מנקודת המבט של
השכל האנושי, שבה, דבר והיפוכו הם שונים זה מזה, מנקודת המבט הזו, כל זמן ... הוא שונה ונפרד, מכל מה ששונה ונפרד ממנו, כפי שזה אכן הגיוני ע"פ
השכל האנושי. אלא, שכל ההבנה הזאת שתמיד תהיה חוסר שלמות, היא רק מנקודת המבט ... מבט שבה הכל אפשרי, בלי שום מחויבות להיצמד לחוקי הלוגיקה של
השכל האנושי, הרי שניתן להבין, שהשלמות היא כן אפשרית. ולא רק שהיא כן אפשרית, אלא, שכאשר
השכל האנושי לא פועל, הרי שהשלמות, היא לא רק אפשרית, אלא שהיא קיימת בפועל. ... כן יש שלמות כלשהי. ואכן, זאת האמת. שכל חוסר השלמות, הוא רק מצד
השכל האנושי, שמבדיל בין דבר להיפוכו. אבל מצד העדר השכל, מצד התפישה שבה אין ... בלבד, אך הוא לא מחוייב כלל. ובסיכומו של דבר: מנקודת המבט של
השכל האנושי, מנקודת המבט הזו אין שום שלמות כלל. כי כל דבר, יש בו חיסרון ...