... רק אמצעי אצלו להשגת תכלית אחרת, והרי שהאדם לא באמת רוצה לדעת את האמת, אלא רוצה משהו אחר. כי הטועה, הוא נאחז בלבוש החיצוני. ומי שהוא טועה, נדמה לו שהוא רוצה את
הרצונות החיצוניים והסופיים שלו. אבל מי שיש שכל אמיתי, הוא מבין שמה שהוא באמת רוצה, זה את הרצון הפנימי שלו, שהוא זה שמניע את האדם, לרצות את
הרצונות החיצוניים שלו. וכך גם לגבי עניין חיפוש האמת, שהאדם מטעה את עצמו וחושב לעצמו שהוא מחפש את האמת, ואח"כ הוא מתפלא למה הוא לא מוצא אותה. אבל מי שהוא מברר את האמת, הוא מבין מיד שכל זמן ... רצון אין סופי שעליו נשענים כל הרצונות של האדם, ושממנו נובעים כל הרצונות של האדם. (ובסוף הדרך יבין האדם, כיצד הרצון הפנימי שלו לידיעת האמת, כיצד הוא מלובש בכל
הרצונות החיצוניים שלו. כפי שכבר ביארתי במקום אחר). ומי שיש שכל אמיתי, הוא מבין שמה שהוא באמת רוצה, זה רק את הרצון הראשון הפנימי ביותר שלו. כי כל שאר הרצונות של האדם, הם רק לבושים ואמצעים, ...