... הרי שממילא האדם לא היה חווה כל סוג של ייאוש. אלא שהשאלה המתבקשת היא, כיצד באמת יכול האדם להשיג את כל
הרצונות שלו בשלמות? והתשובה היא די פשוטה, ואפשר להגיע אליה על ידי התבוננות פשוטה. והעניין הוא, כי לכל דבר יש שורש. ומי שרוצה לדעת איך יכול האדם למלא את כל הרצון שלו בשלמות, ... שמה שהוא באמת רוצה, זה לא להרגיש שום תחושה של חסר. כי אילו לדוגמא היה יכול האדם בצורה כלשהי לגרום לכל
הרצונות שלו להיעלם, הרי שממילא האדם לא היה מרגיש כל סוג של חסר. וממילא גם הרצון למלא את כל
הרצונות היה נעלם. ואם אנחנו רואים שכאשר דבר אחד מתקיים, אז הדבר השני נעלם, זה אומר שדבר אחד הוא השורש של הדבר האחר, כי קיומו של דבר אחד תלוי בקיומו של הדבר האחר שהוא השורש ... לאדם שום רצונות, ממילא הרצון שלו למלא את כל הרצון שלו נעלם, ממילא זה אומר שהשורש של הרצון למלא את כל
הרצונות, הוא הרצון הפנימי יותר של האדם, שהוא שהאדם רוצה לא להרגיש כל תחושה של חסר, דהיינו, להעלים את כל
הרצונות והחסרונות שלו. ועכשיו השאלה היא, כיצד יכול האדם למלא את הרצון הזה עצמו? דהיינו, כיצד יכול האדם לגרום לכך שכך
הרצונות שלו ייעלמו? והתשובה היא, שגם כאן יש שורש. והשורש הוא שכל
הרצונות שיש לאדם, גם הם תלויים במשהו שורשי אחר, והוא בצורת החשיבה של האדם. כי כאשר יש לאדם רצון כלשהו, הדבר הזה הוא ביטוי לכך שהאדם לא רוצה את המצב של המציאות כפי מה שהיא. ... האדם את המציאות כפי מה שהיא, ממילא הוא לא היה חווה רצון שהיא תהיה שונה. וזה בעצם אומר, שהשורש של כל
הרצונות של האדם, הוא משום שהאדם לא רוצה את המציאות כפי מה שהיא בשלמות. כי אילו רצה האדם את כל המציאות בשלמות, ממילא כל
הרצונות של האדם היה נעלמים, ואז ממילא זה היה מעלים גם את הרצון של האדם למלא את כל רצונו בשלמות. ואז ממילא גם האדם לא היה חווה שום סוג של ייאוש. כי הרי כבר אין לו שום רצון ...