... לא באמת רוצה לדעת את האמת, אלא רוצה משהו אחר. כי הטועה, הוא נאחז בלבוש החיצוני. ומי שהוא טועה, נדמה לו שהוא רוצה את
הרצונות החיצוניים והסופיים שלו. אבל מי שיש שכל אמיתי, הוא מבין שמה שהוא באמת רוצה, זה את הרצון הפנימי שלו, שהוא זה שמניע את האדם, לרצות את
הרצונות החיצוניים שלו. וכך גם לגבי עניין חיפוש האמת, שהאדם מטעה את עצמו וחושב לעצמו שהוא מחפש את ... הרי שהרצון של האדם להבין את האמת, הוא לא הרצון החזק ביותר. כי הרצון החזק ביותר, הוא רצון אחד ויחיד שנמצא לפני כל
הרצונות, לפני הנפרדות של
הרצונות. ואם האדם מנסה לדעת את האמת, באמצעות אחיזה שלו ברצון שלו להבין את האמת, ברמה של רצון של ... אחד, הרי שהרצון של האדם הוא סופי, כי יש סוף וגבול לרצון שלו. אך כאשר כל הרצון של האדם, ממוקד רק בדבר אחד בלבד, עד שכל
הרצונות של האדם מתבטלים לגמרי ממש, הרי שאז הרצון של האדם הוא אין סופי, כי אין לו סוף וגבול, שהוא ... והתשובה היא, כי על האדם לעשות בירור של הרצון העצמי שלו. כי הרצון הראשון של האדם, הוא רצון אין סופי שעליו נשענים כל
הרצונות של האדם, ושממנו נובעים כל
הרצונות של האדם. (ובסוף הדרך יבין האדם, כיצד הרצון הפנימי שלו לידיעת האמת, כיצד הוא מלובש בכל
הרצונות החיצוניים שלו. כפי שכבר ביארתי במקום אחר). ומי שיש שכל אמיתי, הוא מבין שמה שהוא באמת רוצה, זה רק את הרצון הראשון הפנימי ביותר שלו. כי כל שאר
הרצונות של האדם, הם רק לבושים ואמצעים, להשגת הרצון הפנימי של האדם. וכאשר האדם מבין את הדבר הזה, ... שרוצה להתחבר לרצון הראשון, שהוא הרצון האין סופי האמיתי שלו, לשם כך עליו לחקור ולגלות, על מה נשענים ומהיכן נובעים, כל
הרצונות שלו. ובפשיטות, על האדם לשאול את עצמו, מה הסיבה שבגללה הוא רוצה את
הרצונות שלו. ועל האדם לנסות להבין, מדוע הוא רוצה את
הרצונות שלו, ומדוע דווקא בצורה כזו ולא אחרת וכולי. ועל ידי השאלות האלו, על ידי זה מתברר אצל האדם ... בכלל לא בטוח שהוא רוצה אותם?! והטועים, הם חושבים שהם יודעים מה באמת הם רוצים. אבל אף אחד לא יודע למה בכלל הוא רוצה את
הרצונות שלו, ומהיכן מגיעים
הרצונות שלו. ואם האדם לא יודע למה הוא רוצה את
הרצונות שלו, ולמה יש לו רצון עצמי, הרי שהוא גם לא באמת יודע מה באמת הוא רוצה. כי הוא לא באמת מבין את הרצון האין סופי, שמניע את כל
הרצונות שלו. (ואיך רצון אחד מלובש באין סוף רצונות משתנים, זהו עניין אחר וכפי שכבר ביארתי מקום ... נובע, ומה השורש שלו וכולי. עד שהאדם מגיע אל שורש הרצון שלו, ורואה את מה שהוא באמת רוצה, דהיינו, את הכוח שמניע את כל
הרצונות שלו. והבשורה הטובה היא, שכאשר האדם מבין מה באמת הוא רוצה, הרי שהוא מיד מקבל את כל מה שהוא ...