תקציר⬅ ... להיות אלוהים - האני ושורש
הרצון - איך נוצר
הרצון איך נוצר האני של האדם, ממה מורכב
הרצון + האני, חלק 1 - פרומו אנחנו קוראים בספר, להיות אלוהים, שאני מזכיר שהוא הכי טוב בעולם. שאלה: למה צריך להזכיר כל הזמן? אליעד: כדי שתקראי בו יותר. ואם יש לכם שאלה, אינסטינקטיבית תחפשו בספר את התשובה. טוב אנחנו בעמוד 194, הספר להיות אלוהים - האני ושורש
הרצון - איך נוצר
הרצון, איך נוצר האני של האדם, ממה מורכב
הרצון + האני. שזה כמובן לבוש של השאלה איך נוצרה הנפרדות? שימו לב שאנחנו מדברים על האני כגוף זר, מפרספקטיבה מסוימת זה נכון לדבר עליו כך, כי אתה לא רק האני שלך, אתה גם האחד. כשאת האחד, אז את גם אלוהים וגם האני הנפרד, ולכן אפשר לומר, איך נוצר האני? ... שלא מורכב משום דבר, ואז קיומו יהיה מחויב. שאלה: האם יש בסוף מחויב? אליעד: בסוף אין הבדל בין מחויב לאפשרי. שימי לב, את מגדירה שיש הבדל בין מחויב לאפשרי, ואני אומר לך שאין הבדל בין מחויב לאפשרי, ולכן אין שאלה בקשר למחויב ולאפשרי. אם אין הבדל אז אין שאלה. וכאשר האדם בוחן וחוקר את
הרצונות שלו או כל דבר אחר, עליו לראות אם זה מחויב או אפשרי. למשל אדם שואל, למה אני רוצה את מה שאני רוצה? קודם הוא צריך להבין, מה זה
הרצון הזה? תפרק אותו למחויב ואפשרי. לדוגמא, אני רוצה לשתות, לשתות זה אפשרי, כי במקום לשתות את יכולה לא לרצות לשתות או אפילו לאכול, אבל לרצות את תמיד רוצה, לכן קיומו של
הרצון מחויב ביחס למילה לשתות שזה אפשרי. יש את
הרצון ללא צורה שהוא קיים, שהוא מהווה את
הרצון עם הצורה.
הרצון קיים בכל מקרה ביחס לצורה שלו. יכול להיות
שהרצון הוא רק אפשרות ביחס למשהו אחר. השאלה היא איך אנחנו מפרקים את
הרצון עצמו? ולכן במקום לברר אם
הרצון הוא טוב או רע, יש לבדוק מדוע אנחנו רוצים. במקום לשאול, למה אני רוצה את זה ולא את זה, על האדם לשאול, למה בכלל הוא רוצה? למה האדם לא רוצה לשאול, למה הוא בכלל רוצה? כי ההבנה כאן שהוא בכלל לא רוצה, וזה יעלים אותו, ולכן האדם בורח מהפנימי והולך ... בספר הזה הוא שזה לא קשור לשינוי המציאות החיצונית של העולם. את רק צריכה להבין את עצמך. להבין למה את עושה, לא משנה מה את עושה, משנה אם את מבינה למה את עושה. בעיקרון צריך לשאול רק שאלות פנימיות, למשל, למה אני בכלל רוצה? מי שולט ברצון, בכלל מאיפה הוא מגיע? תגלי מאיפה הוא בא. כי
הרצון הוא המהות, ולכן צריך לבדוק מדוע אני בכלל רוצה. וכאשר האדם מתבונן על
הרצון, הוא רואה
שהרצון הוא ישות מורכבת, ולכן צריך לפרק גם את
הרצון. וממה מורכב
הרצון? מהאני של האדם בצרוף
הרצון. האני הוא המחויב ביחס לרצון, כאשר יש אני, לא חייב שיהיה רצון. אם לא היה אני לא היה מי שרוצה, אבל עדיין יש אני ללא קשר לרצון. האני הוא המהות של הקיום, והצורה היא
הרצון. למעשה כל דבר הוא גם צורה וגם מהות, לדוגמא, אני רוצה לאכול לחם. אז הצורה זה לאכול לחם, והמהות זה רוצה. עמוק יותר, הרוצה זה הצורה והאני זה המהות. אינסטינקטיבית שלאדם רע הוא שואל למה רע לו, אבל מה שהוא צריך לשאול זה, למה אני קיים? ולמה האדם לא ... ⬅לצפייה בהרצאה בנושא
הרצון - לחץ כאן...