... הסבל כבר לא מפחיד את האדם. כי כאשר האדם לא רוצה לסבול, הרי שמה שהוא באמת רוצה, זה להפסיק את
הרצון שלו שמתנגד לתחושת הסבל. וכמו שאושר אמיתי פירושו להעלים את
הרצון להיות מאושר, וכמו שהצלחה אמיתית פירושו שהאדם מפסיק לרצות להצליח ולהשיג איזה משהו שונה ממה שיש לו, כך גם
הרצון של האדם לא לסבול, הפנימיות שלו היא, שהאדם רוצה להפסיק את
הרצון שלו שלא רוצה לסבול. דהיינו, מה שהאדם באמת רוצה, זה לדעת איך להיות מסוגל להכיל בתוכו גם את תחושת הסבל. וכאשר לדוגמא האדם הולך לאיזה קורס של חשיבה חיובית כדי ללמוד איך לא לכעוס, הרי שמה שדוחף לכך את האדם, זה
הרצון של האדם להגיע למצב שבו הוא לא יכעס. דהיינו, שמה שהאדם באמת רוצה, זה למצוא פתרון לכך שהוא רוצה לא לכעוס. ואילו ידע האדם איך לרקוד עם הפחד, ואיך תוך כדי זה שהוא חווה כעס, להכיל באמת ובשלמות את
הרצון הזה, בלי להתנגד לו כלל, הרי שממילא האדם היה משיג את המטרה שלו בשלמות. כי כאשר האדם הולך ולומד איזו שיטה של חשיבה חיובית, והאדם לומד איך להסתכל רק על חצי הכוס המלאה ... מהותו. וא"כ יש להעמיק ולהתבונן באיך יכול האדם בכל זאת להיות מאושר באמת. ואם נתבונן נראה, כי
הרצון של האדם לא לכעוס, הוא בעצם נובע
מהרצון הפנימי יותר של האדם, שהוא שהאדם לא רוצה לחוש תחושה של כעס.
והרצון של האדם לא לחוש תחושה של כעס, נובע מכך שהאדם לא מבין מהו הטוב האמיתי שיש בכך שהוא לדוגמא מרגיש רע וכיו"ב. וזה עצמו נובע מכך שהאדם לא מבין את השכל של המציאות, והוא לא ... למה באמת יש רע בעולם. והדרך של האדם להיות רגוע בשלמות, היא על ידי זה שהאדם עוקר מעצמו את
הרצון שלו להיות רגוע בשלמות. כי רגוע בשלמות פירושו להיות כמו אבן וכמו אדם מת, שזו אינה שלמות. ומי שרוצה להיות שמח בשלמות, עליו לעקור מעצמו את
הרצון להיות שמח בשלמות. ומי שרוצה להצליח באמת ובשלמות, עליו לעקור מעצמו את
הרצון להצליח בשלמות. ומי שרוצה להיות מאושר בשלמות, עליו לעקור מעצמו את
הרצון להיות מאושר בשלמות. ומאחר שהאדם כן רוצה את השלמות, הרי שהדרך היחידה להעלים את
הרצון להגיע לשלמות, היא על ידי זה שהאדם מגיע אליה. והדרך היחידה של האדם לעקור מעצמו ומשורשו את
הרצון שלו להיות מאושר, היא רק על ידי זה שהאדם יבין באמת מה הדבר הטוב שיש בחוסר אושר. ואז
הרצון של האדם להיות מאושר יעלם לגמרי. והדרך היחידה של האדם להיות שמח בשלמות, היא על ידי זה שהאדם יגלה מהו הדבר הטוב שיש בתחושה של עצב. ועל ידי זה האדם כבר יפסיק לרצות להיות ...