... שיותר טוב. ונמצא אם כן, כי החיפוש אחרי אהבה מוחלטת, הוא זה שמניע את החיפוש אחרי אהבה יחסית.
והרצון של האדם להרגיש רק טוב, הוא זה שדוחף את האדם לחפש כל הזמן כמה שיותר אהבה, כדי להתקרב כמה שיותר למצב של רק ... זה היה קורה, אז האדם היה מחפש באופן ישיר, רק אהבה מוחלטת, ולא היה מחפש גם אהבה יחסית. ואעפ"כ,
הרצון לאהבה מוחלטת, מחזק את
הרצון לאהבה יחסית. והדבר נכון, גם להפך. שבלי שיהיה לאדם רצון למצוא אהבה יחסית, בלי זה האדם גם לא ירצה למצוא אהבה מוחלטת.
והרצון של האדם למצוא אהבה יחסית, הוא זה שמניע את האדם לרצות למצוא אהבה מוחלטת. כי אם האדם לא יחפש בכלל אהבה יחסית, ... כמות האהבה היחסית, עד כדי אהבה מוחלטת. והשאיפה לאהבה מוחלטת ולמצב של רק אהבה, הוא זה שמניע את
הרצון להגדיל כל הזמן את האהבה היחסית, כדי להתקרב אל האהבה המוחלטת. וככל שהאדם יותר רוצה אהבה יחסית, כך הוא מחזק אצל עצמו את
הרצון להיות במצב של רק אהבה, ואז ממילא הוא מגדיל את
הרצון שלו להיות במצב של רק אהבה מוחלטת. והחיפוש אחרי אהבה יחסית, מחזק את
הרצון להשיג רק אהבה. כי הוא מחזק אצל האדם את המחשבה, שהוא לא רוצה שום שנאה. וככל שהאדם רוצה יותר אהבה, כך הוא ... ונקודת מבט ראשונה היא, שהאדם לא מצליח למצוא אהבה יחסית, כי הוא מחפש אהבה מוחלטת. דהיינו,
הרצון של האדם למצוא דבר מושלם ואהבה מושלמת בלי שום חסרונות, הוא זה שמונע מהאדם להתאהב בדבר מוגדר ומוגבל, שיש לו ... מוחלטת, והוא לא רוצה את זה בלב שלם, אז זה מספיק חזק כדי לגרום לו להשיג אהבה יחסית. דהיינו,
הרצון של האדם להיות במצב של כמה שיותר אהבה, עד כדי רצון להיות במצב של רק אהבה, דוחף את האדם למצוא אהבה יחסית, עד כדי אהבה מוחלטת. וזה אומר,
שהרצון לאהבה מוחלטת, הוא זה שמאפשר לאדם למצוא אהבה יחסית יותר בקלות. כי האדם, יותר רוצה למצוא אהבה.
והרצון של האדם למצוא אהבה מוחלטת, מחזק אצלו את
הרצון למצוא כמה שיותר אהבה. עד שהוא מוצא, לפחות אהבה יחסית. ובסיכומו של דבר, המסר הוא, שיש שני סוגים של אהבה. ...