... בתוכו, שהוא לא חי את החיים הטובים באמת. וזה בא לידי ביטוי, בכך, שהאדם מחפש חיים יותר טובים. כי כאשר הכל טוב באמת, אז
הרצון למצוא משהו יותר טוב נעלם, ואם הוא לא נעלם, זה אומר שהאדם מרגיש גם רע, וממילא זה אומר שהוא לא חכם באמת. ואעפ"כ, רוב בני האדם נדמה להם ... שהיא אכזרית, ואז הוא מנסה לשנות אותה. ולחשוב שהמציאות אכזרית, זה עצמו אכזריות. וכמובן שיש גם צד הפוך, שבו, מי שמתעלם
מהרצון שלו לעזור לעני, גם זו אכזריות. שהאדם מתאכזר ומתעלם
מהרצון שלו, לשנות את המציאות. כי צריך לדעת, שהמציאות כולה מושלמת איך שהיא, בין אם העני נראה כסובל, ובין אם האדם רוצה לעזור לעני, שאז על האדם לדעת, שגם
הרצון לעזור לעני, גם הוא טוב, למרות שהוא רצון לשנות את המציאות. ומי ששותק באמת, הוא לא משנה את המציאות, ובכלל זה הוא לא משנה את
הרצון שלו לשנות את המציאות. (ובאמת, אין שום שינוי כלל לעולם). כי אפילו כשהאדם אוכל, זו אכזריות על הרעב. שהאדם מתאכזר לרעב שלו ורוצה להעלים ... שהוא צריך לשנות צורה חיצונית כלשהי של המציאות, זו עצמה התגלמות של הרע, שמרחיק את האדם מהאושר האמיתי שלו. וגם לשנות את
הרצון / הרגשות / המחשבות, גם הוא שינוי חיצוני. והאדם, לא צריך לשנות מאומה, מלבד לדעת את האמת בידיעה פנימית, שהכל אחד. וגם זה עצמו צמצום ... היחידה של החכם האמיתי לאדם, היא שהוא יהיה איש אמת. דהיינו, שבאמת האדם ירצה לדעת ולהבין את האמת. כי אין שום טריק אחר.
והרצון האמיתי של האדם לדעת ולהבין את האמת, הוא לא דבר שניתן לתעתע בו ולזייף אותו לעשות אותו במרמה. כי כל מהות העניין, היא עניין האמת. והאמת, ...