... המציאות בשלמות, דהיינו, כאשר האדם כן תופש במחשבתו את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, על ידי זה, כל תחושת הפחד והחרדה של האדם נעלמת. כי מצד האמת, גם תחושת הפחד וגם
תחושת חוסר הפחד, בשורשן, שתיהן מגיעות מאותו המקום. כי פחד וחרדה וגם חוסר פחד וחרדה, שתיהן אלו סוגים שונים של רגשות. ולרגש של האדם יש מהות אחת, שפעם אחת היא באה לידי ביטוי בתחושה של פחד וחרדה, ופעם היא באה לידי ביטוי
בתחושה של חוסר פחד ושל בטחון עצמי וודאות. וכאשר האדם יודע ומבין את המהות של המציאות כולה, על ידי זה האדם מבין בשכל ... והאדם מסוגל להכיל בתוכו את הפחד ואת חוסר הפחד, בדיוק באותה המידה ממש. כי כאשר הרגש של הפחד בא לידי ביטוי אצל האדם, האדם חווה אותו אחרת, מכפי שהאדם חווה את
התחושה של חוסר הפחד. כי שתי התחושות האלו הן מנוגדות אחת לשנייה. אבל שתי התחושות האלו, מצד השורש שלהן, הן ביטוי של ... הבנה, על ידי זה תחושת הספק והפחד והחרדה של האדם נעלמות. כי האדם מבין היטב את המשמעות האמיתית שבגללה יש את תחושת הפחד, והאדם מתייחס אליה בדיוק כפי שהוא מתייחס
לתחושת חוסר פחד. והכל, כפי כמה שהוא מבין את השכל של המציאות. וכפי שאמרנו, כל הפחדים והחרדות והחששות, כולם ... מבין את הסיבה הטובה שבגללה יש לאדם גם את האפשרות להרגיש תחושה של פחד וחרדה. וכאשר האדם מבין את המציאות, אז אצלו הוא חווה את תחושת הפחד, בדיוק כפי שהוא חווה את
תחושת חוסר הפחד. כי שתיהן הן צורות שונות של התגלות אותה הסיבה הראשונה, שמבחינתה הכל זה אותו הדבר בדיוק. ונמצא ...