... רחמנות, להתאכזר, התעללות בבעלי חיים, בודהה, אכזריות לשמה, ליהנות מהסבל, אכילת בשר, אלימות, נהנה לסבול, רוצה לסבול, לאהוב את הרע, לרצות
להרגיש רע - פרומו אליעד: בנושא של הצמחונות, הויכוח הוא האם אני חייב לאכול בשר או לא? אבל כולם מסכימים שהתאכזרות לשמה, זה רק אדם שהוא רשע ביותר ... אפשרות כזאת, ולא היה ולא הווה ולא יהיה, ואני אסביר למה. הסיבה שאותו מורה רוחני לא מסוגל לקחת חיה ולשחוט אותה למרות שהוא רעב, זה בגלל שהוא
חווה את זה כאקט אכזרי, והוא עושה השלכה של האכזריות על עצמו. שזה בעצם אומר שהוא לא נהנה מזה שהוא קיים. כי להיות קיים זה משהו אכזרי. המציאות ... שאני נהנה מהסבל כי הוא מביא לי תועלת כל שהיא, זה גם אני נהנה מהסבל כי אני נהנה לסבול. שאלה: מה זה נותן? אליעד: כי זה הדבר היחיד שמאפשר לך
לחוות שאתה בוחר להיות קיים. לבחור להיות קיים פירושו לבחור לסבול. יש, אני חייב להיות קיים, תן לי את הכפתור ואני יעלם. יש, אני בוחר להיות קיים, אני בוחר לצמצם את עצמי, אני בוחר להפוך את עצמי לנכה, אני בוחר ליצור עבור עצמי
חווית חיסרון. שאלה: איך זה יכול להיות? אליעד: מהיבט מסויים, אני לא בוחר, אלא נדפקתי. אבל מהיבט אחר אני בוחר להיות קיים. אני בוחר להיות קיים, ... שאם תגיד שהתעללות לשמה היא המושלם. שאלה: זה סוג של שקר מבחינתי, אולי מבחינתו אין בכלל אכזריות? אליעד: מבחינתך אכזריות, לא מבחינתו. כשאתה
חווה את קיומך, אם אתה לא מוכן לקבל אכזריות לשם אכזריות כדבר חיובי, מחוייב המציאות שאתה לא מסוגל לחוש שאתה בוחר את קיומך. אין אפשרות כזאת. כי ... מסוגל לגרום לעצמך ליהנות ממשהו שאתה עושה אותו. כי זה שאתה עושה אותו זה לא אומר שאתה נהנה ממנו, אתה יכול לעשות ולסבול מזה. אין קשר בין
החוויה של ההנאה לעשייה. אם תתבונן בתוכך על תהליכים
רגשיים, תראה שבתוכך אתה מסוגל להתאכזר, לרחם, זוהי התבוננות פנימית, זה לא תעשה משהו. שאלה: איך אדע זאת? אליעד: בלב שלך, מול עצמך, היחיד שמודד ... משנה, ואני עושה את ההפך של מה שאני עושה עכשיו. ההקצנה היא שיש אפשרות שאני אגיד לו לעשות רעש כדי שזה יפריע לי. אם אתה יצאת החוצה אתה יכול
לחוות שאתה גם רוצה לסבול. למשל אדם רוחני יגיד שלא משנה לו אם יאכל או לא, אבל בוחר לאכול. עד שאתה לא תקום בבוקר
ותרגיש שאתה מבחינתך מסוגל להחליט, היום אני לא רוצה לאכול כדי לסבול ולמות מרעב, עד אותו רגע אתה לא
תרגיש חופשי כשאתה הולך לאכול. אפשר לקום בבוקר, ולאמר מבחינתי לא אכפת לי אם אוכל או לא, אבל אם אני בתוך המשנה, אז אני חייב לאכול. ויש גם בתוך ... ברעב. יש אדם שניגש למקרר כי הוא רעב, והוא יכול להגיד שהוא לא רוצה לאכול כי זה לא משנה, אבל אם אני בתוך הכן משנה, אני חייב לאכול. אז הוא
מרגיש שמצד אחד לא נכפה עליו שהוא חייב לאכול, כי אני יכול להגיד שזה לא משנה, אבל מצד שני, ברגע שאני בנפרדות, אני חייב לאכול. אבל יש בן אדם ... להגיד שאני רוצה לאכול ומצד שני מלאתי את הרצון שלי לא לאכול. שוב, אני יכול לאכול, ובאותו זמן מילאתי את הרצון לא לאכול, ובו זמנית אני נמצא
בחוויה שאין הבדל - זה מצד האין שכל. מצד השכל - יש מה אני רוצה לאכול, האם זה משנה או לא משנה? ובתוך המשנה אפשר לשאול, האם משנה לי לאכול או לא ...