... למטרה הסופית, הרי שהוא עדיין מחפש מטרה ותכלית כלשהי, כדי שהיא תגרום לו להרגיש טוב יותר עם עצמו. ומי שמגיע לתכלית הסופית של כל המטרות, הוא זה שטוב לו
מהרגע הזה כפי מה שהוא, בלי קשר למה שיקרה בעוד רגע. כי המהות של תכלית ומטרה, היא רצף הסיבה והתוצאה שבו נמצא האדם. כי כאשר
הרגע הזה הוא הסיבה של הרגע הבא, הרי
שהרגע הזה הוא האמצעי שמוביל את האדם אל התכלית שהיא הרגע הבא. וגם הרגע הבא הוא האמצעי ... ואל המטרה שאליה הוא רוצה להגיע, דהיינו, אדם שנהנה מכך שהוא מרגיש שהוא מתקרב אל רגע אחר שבו הוא חושב שהוא ישיג את המטרה שלו. ויש הנאה נוספת שנובעת
מהרגע הזה כפי מה שהוא, בלי קשר לרגע הבא. כאשר האדם נהנה מהדרך אל המטרה, כמו שהוא נהנה מהמטרה עצמה, וכל שכן כאשר האדם מציב לעצמו מטרה, רק כדי ללכת בדרך, הרי שבמקרה כזה, האדם נהנה
מהרגע הזה בלי קשר למה שיקרה ברגע הבא. וזה בעצם נקרא להגיע אל התכלית הסופית של כל ... ומה עושים כאשר לא מוצאים אדם כזה? והתשובה היא, כי האדם הזה נמצא גם בתוך האדם עצמו. כי בתוך כל אדם יש נקודה כלשהי, שהיא רגועה תמיד ושהיא כן נהנית תמיד
מהרגע הזה כפי מה שהוא. והיא הנקודה שכבר נמצאת מחוץ למבוך שבו נמצא האדם. ולהקשיב לחכם ... האדם לנסות להתחבר לנקודה הפנימית שבתוכו, לנקודת החכם שבתוכו שהיא כבר יצאה מכל המבוך וכולי. ואיך להתחבר לנקודה הזאת? תשובה: על ידי התבוננות על הטוב שיש
ברגע הזה. כי המהות של התכלית הסופית, היא שהאדם נהנה
מהרגע הזה כפי מה שהוא, מאחר שהוא מוצא את הטוב שיש
ברגע הזה, בלי קשר לרגעים הקודמים והבאים. ומי שרוצה למצוא את הנקודה הזאת בתוכו, עליו ...