... בכלל לא אוכל את העוגה אפילו לא טיפה ממנה. 3 - אני אוכל קצת מהעוגה ברמה כלשהי. כאשר כנראה התשובות הנ"ל לשאלות הנ"ל נראות אולי ברורות מאליהן במקרה הזה, אך עדיין כדאי
להתרגל לשאול אותן, כי לפעמים מתברר אחרי בדיקה, שהמציאות היא לא בדיוק מה שאתה חשבת שקורה. 3 - האם באמת ועד כמה >> בגלל שאני רעב אני אוכל את ... את הסיבתיות ולמה חשוב לשאול את 2 השאלות שנראות דומות, שאלות 3 + 4: אפשרי לדמיין שולחן שיש לו מספר רגליים. עכשיו, יש מספר מצבים אפשריים. אפשרות אחת לדוגמא היא, שכל אחת
מהרגליים של השולחן יכולה להחזיק את השולחן, גם בלי שאר
הרגליים ושכל אחת
מהרגלים לבדה, תגרום בהכרח לשולחן לעמוד. אפשרות נוספת לדוגמא, שהשולחן צריך את כל
הרגליים כדי לעמוד. ושבלי רגל אחת, הוא לא יוכל לעמוד ושהוא חייב את כל
הרגליים כדי לעמוד. אפשרות נוספת לדוגמא, שכדי שהשולחן יעמוד, הוא לא צריך את כל
הרגליים שיש לו אבל מצד שני גם לא מספיקה לו רק רגל 1 כדי לעמוד, אלא הוא צריך יותר מרגל אחת כדי לעמוד, כגון לדוגמא שיש לו 4 רגליים. וכל שילוב של 2 רגליים בפני עצמן, יכולות לגרום לשולחן לעמוד. אפשרויות נוספות לדוגמא: שחלק
מהרגליים יכולות לגרום לשולחן לעמוד בזכותן בלבד. וחלק
מהרגליים צריכות רגליים נוספות כדי לתמוך בשולחן. וחלק
מהרגליים אולי בכלל לא עוזרות לשולחן לעמוד. וחלק
מהרגליים אולי בכלל גורמות לשולחן ליפול והשולחן בכלל עומד למרות
הרגליים האלו. וחשוב להבין, שאם בודקים רק את השאלה האם הסיבה גורמת לתוצאה או שבודקים רק את השאלה האם התוצאה נגרמת מהסיבה, הרי שלא תמיד ניתן לראות את מה שבאמת קורה. כי לדוגמא יכול להיות שהשולחן עומד בגלל
הרגל הזאת, אבל הוא היה עומד גם בלי קשר לרגל הזאת וכולי. והמסר הוא, שצריך לבדוק גם מהצד של האם ועד כמה הסיבה גורמת לתוצאה והאם ועד כמה ... מספיק ואני עצובה: האם באמת / כמה / למה, הוא לא אוהב אותך מספיק? האם באמת את רק עצובה בגלל זה? האם זה מחייב אותך להיות עצובה? האם את עצובה רק בגלל זה? בקיצור, כל תהליך
רגיל וכל בעיה
רגילה, ניתן להציב אותה בתבנית של סיבה / תוצאה ועל ידי זה לשאול עליה שאלות שיאירו אותה מחדש באור חדש. וכל תשובה שמקבלים, כמובן להמשיך לנתח ... איזה שאלה כדאי לשאול קודם ובמה כדאי להתמקד? 2 - כאשר מדברים עם בן אדם אחר, איך לקחת את כל השאלות הנ"ל ואיך לדעת להפוך לו אותן לשאלות שיראו שאלות טבעיות בשפה חופשית
ורגילה. 3 - איך לדעת לבחור איזה / כמה שאלות להציג למטופל, מתוך כל השאלות הנ"ל. 4 - איך לדעת לזהות בצורה מהירה את התשובות לכל השאלות הנ"ל וגם ...