... עושה אנלוגיה לשעון / שולחן וכולי. וכאן יש לשים לב לדבר הבא: הסיבה שהאדם מניח כי לכל שעון יש שען, היא אך ורק
הרגל מחשבתי בלבד. לאדם נדמה כי לכל שעון יש שען, רק משום שהוא מעולם לא ראה שעון שנוצר מעצמו + בנוסף לכך הוא ראה / שמע על שעון שנוצר על ידי שען. לו יצויר שהאדם היה רואה שעון שנוצר ... את האדם כי השעון לא גדל על העצים כמו הפירות וכולי, אלא לשעון יש שען שיצר אותו. ונשאל: האם זה יגרום לאדם הזה
שהתרגל לחשוב כי השעון גדל בטבע, האם זה יגרום לו לחשוב כי לכל שעון יש שען. נשיב: בהחלט לא! ייקח המון זמן לשטוף את המוח לאיש הזה, כדי לשנות את צורת המחשבה שלו, וכדי לגרום לו להבין כי ... אלא מישהו הביא אותם לשם וכי הם נוצרו על ידי שען כלשהו. מסקנה: המחשבה של לכל שעון יש שען, היא לא יותר מאשר
הרגל מחשבתי חברתי בלבד. כנ"ל, אילו היה האדם
רגיל למצוא שעונים בטבע, הרי שהוא היה מסיק כי כל שעון או שהוא גדל בטבע או שיש לו שען אנושי. בדיוק באותה המידה שהאדם מתייחס לכל מיני תופעות אחרות, שקיימות גם בטבע וגם ניתנות לייצור ... התחכום של כל ההמצאות של כל בני האדם בעולם. אז נשאל: אז מדוע האבן נראית פחות מתוחכמת לאדם מאשר שעון? נשיב: 1 -
הרגלי חשיבה חברתיים וכיו"ב. 2 - האדם טיפש ולא מבין את התחכום של האבן. 3 - האדם
רגיל לראות הרבה אבנים ולכן הוא
התרגל לתחכום. וכיו"ב. בכל מקרה, האבן בהחלט לא פחות מתוחכמת מאשר כל השעונים ביחד. ונשאל: נניח שיום אחד יגלו במקום כלשהו ביקום עץ שמצמיח שעונים, מה יקרה אז? נשיב: 1 - האדם יסיק כי ... יותר) שצומחים על העצים במקומות אחרים. נסכם: הסיבה לכך שנדמה לאדם שלכל שעון יש שען וכולי, היא לא יותר מאשר
הרגל מחשבתי בלבד. מצד המציאות עצמה הכל אפשרי. ולכן מכך שהאדם
רגיל לראות שעונים שנוצרים על ידי שענים, מכך לא ניתן להוכיח אפילו לא כי לכל שעון יש שען, וכל שכן שלא ניתן להוכיח מכך שום דבר אחר... תוספת: גם אם נניח שלא הגיוני ששעון יווצר מעצמו ...