... שיש תבונה ראשונה המניעה את העולם, ונשאל: האם התבונה
הראשונה, האם יש לה מצידה רצון כלשהו? האם היא רוצה את הרצון של עצמה? כי באמת, בסופו של ... הרצון הוא זה שבוחר את העשייה. ומה בעצם יוצר את הרצון
הראשון, ומה בעצם קדם לרצון
הראשון? והשאלה היא האם מישהו בחר את הרצון של עצמו, ומדובר ביחס לכוח
הראשון ביחס לישות
הראשונה. ויש לציין שמצד הפרספקטיבה שמעל הזמן והמקום, לא שייך להגיד רצה ועשה כי רצה ... אין זמנים בכלל באחדות, בשורש. ובעצם זה אומר שהרצון
הראשון לא רצה, כי אם רצה ועשה הם בו זמנית, אז זה או רק רצה או רק רצה, ויש להעמיק ... יש רצון, והעשייה נעשית בגלל הרצון ונבדוק מהו הרצון
הראשון, ומה יצר אותו? וישנה שאלה האם הרצון הזה הוא מחייב, האם משהו הכריח אותו להיווצר? כי אם כן, הרצון
הראשון הוא גם כן ללא בחירה, ואם שום דבר לא הכריח אותו לרצות / להיבחר אז ממילא הוא ... ולמה היא טיפשית? כי אפשר להגיד, בא נניח השכוח רצון
הראשון נוצר מעצמו, OK... אז אותו כוח ראשון שנוצר מעצמו, אותו הכלום, הוא זה שבחר שיהיה ... הלו מוצר ממשהו, השאלה אם נוצר עם סיבה, בלי סיבה, והדבר
הראשון שנוצר האם נוצר מתוך בחירה, או ללא בחירה? ואי אפשר להגיד אפילו שלכוח
הראשון אין בחירה כי הוא זה שעשה, ובדיוק כשם שעשה, הוא יכל גם לא לעשות, וזה אומר שהוא בחר. זאת אומרת שגם אם אנחנו לא מבינים, איך התהווה הרצון
הראשון, עדיין אנחנו מבינים שמשהו מהווה את הרצון הזה, עדיין משהו מהווה את הסיבה שיש ... זה אור שאין פה בחירה. ואני יחדד את זה עוד פעם, הרצון
הראשון, והסיבה
הראשונה, הם נוצרו ללא סיבה. כי אם יש סיבה, תמיד נשאל מה הסיבה, ואם יש רצון, תמיד נשאל מה הרצון של הרצון ומה הרצון
הראשון. כלומר, הרצון
הראשון, מה שקדם לו הוא העדר רצון, והסיבה
הראשונה מה שקדם לה, הוא העדר סיבה. וכאן יש לנו שתי נקודות מבט: אפשרות אחת זה לומר: שאי ... לא לבחור ואז נשאל, מה גרם למציאות להיות כזאת שבה הכוח
הראשון בחר, ולא לא בחר? הרי באותה המידה שהוא בחר לעשות בחירה מושכלת כפי שהוא בחר, הוא יכול היה שלא לבחור. אז מה בעצם גרם לכוח
הראשון לעשות בצורה מושכלת, ולא בצורה אקראית? ובעצם מה שאני אומר, שהבחירה וההעדר בחירה, ...