... שלו, ובין אם זה כוח אחר כלשהו. כך שבוודאי שקיים בורא לכל בורא עד אין סוף... נחדד עניין חשוב: ניסיון התחמקות שאומר כי אלוהים ברא את הסיבה
הראשונה עצמה וכי אלוהים ברא את הרצון
הראשון של עצמו, הם אינם עונים על שום דבר, אלא בסך הכל מגדירים את הבריאה
הראשונה בצורה אחרת. פירוש: כאשר אומרים שאלוהים בחר לברוא את הרצון של עצמו לברוא את העולם, הרי שבעצם אומרים שהבריאה
הראשונה הייתה הרצון העצמי של אלוהים. כך שבעצם השאלה
הראשונה של האם הוא היה מוכרח לברוא את הבריאה, במקום שהיא תישאל על בריאת העולם, היא ממשיכה להישאל על בריאת הרצון
הראשון. הניסיון להסביר את בריאת העולם, על ידי זה שאלוהים ברא את הסיבה עצמה לבריאת העולם, בסך הכל מעבירה את השאלה צעד אחד אחורה, שהיא: מדוע הבורא בחר לברוא את הסיבה
הראשונה עצמה. ז"א שינוי הגדרת הבריאה
הראשונה מבריאת העולם עצמו, לבריאת הסיבה
הראשונה, הרצון העצמי
הראשון, אינו פותר דבר, אלא בסך הכל מגדיר את הבריאה
הראשונה בצורה אחרת. ובקצרה הטיעון הוא פשוט: ניקח בריאה ראשונה כלשהי, בין אם זה בריאת העולם / בריאת הסיבה
הראשונה / בריאת הרצון העצמי
הראשון / או כל הגדרה אחרת. נשאל: האם אלוהים היה מוכרח לעשות זאת? אם כן, אז הוא מוגבל, אינו אין סופי, והוא בעצמו נברא וכולי. ואם לא, אז מדוע הוא עשה זאת? האם זה קרה ... אולי בצורה אקראית? בין כך ובין כך, בכל מקרה לא ניתן לומר כי קיים בורא ראשון שאין מוגבל ושבכל זאת עשה פעולה כלשהי. ברגע שמייחסים פעולה לבורא
הראשון, הרי שמגבילים אותו על ידי רצון / סיבה / זמן (ראה: כאן) וכולי. ולכן, או שלכל בורא יש בורא אחר עד אין סוף, או שלא ואז ממילא גם אין הכרח כי יש בורא לעולם. ...