... של הסיבה
הראשונה - מהו הסוד של הסיבה
הראשונה של כל הסיבות? חלק 1 כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה להיות ... את המציאות בשלמות, היא באמצעות השאלה הבאה: מהי הסיבה
הראשונה של כל הסיבות? וכפי שכבר ביארתי, אין אפשרות למצוא תשובה ... כי על כל תשובה נוכל להמשיך לשאול מה הסיבה של הסיבה
הראשונה עצמה. ועוד ביארתי, שמי שיבין את השאלה הזאת בשלמות, הוא ... לכאורה יש דרך מאוד פשוטה להשיב על השאלה של מהי הסיבה
הראשונה. ואחת התשובות האפשריות היא, שאפשר אולי לומר ש אין סיבה ... אחרת שקודמת לה. וא"כ ממילא אין צורך למצוא את הסיבה
הראשונה כי אין סיבה ראשונה. ועוד דרך מילוט אפשרית היא, שאפשר ... שהיא עצמה אין לה סיבה. וממילא השאלה של מהי הסיבה
הראשונה, השאלה הזאת מבוטלת. כי אפשר לומר שיש סיבה, שאכן אין לה ... אם כן, כי יש לנו שתי דרכי מילוט מהשאלה של מהי הסיבה
הראשונה. ודרך המילוט השכלית והלוגית
הראשונה, היא לומר שאין נקודת עצירה של סיבה ראשונה. אלא לכל סיבה ... שקודמת לה. כי הקושי למצוא תשובה לשאלה של מהי הסיבה
הראשונה, נובע מכך שאנחנו מניחים שלכל סיבה חייבת להיות סיבה אחרת ... שסותרות זו את זו. כי לכל סיבה יש סיבה, סותר את הסיבה
הראשונה. ולכן אי אפשר בשכל האנושי למצוא את התשובה, אם אכן נקבל ... ובכך בעצם העלמנו את הקושי השכלי להבין את הסיבה
הראשונה. וכפי שאמרנו הדרך היחידה של האדם להגיע אל השכל שיש מעל ... אנחנו כאן נסביר יותר לעומק את השאלה של מהי הסיבה
הראשונה, ונסביר מדוע בהחלט כן יש כאן שאלה בלתי פתירה בשכל ... והמשמעות של שתי דרכי המילוט הנ"ל, היא שבעצם הסיבה
הראשונה של כל הסיבות, היא ה"אין סיבה". כי דרך המילוט השנייה, היא מאוד ברורה שמשמעותה היא שהסיבה
הראשונה היא "אין סיבה". כי דרך המילוט השנייה היא, שפשוט נאמר ... המילוט השנייה. אבל, מי שיתבונן יראה שגם דרך המילוט
הראשונה שאומרת שלכל סיבה ישי סיבה, אבל ללא נקודת התחלה, גם היא בעצם אומרת ש"האין סיבה" הוא הסיבה
הראשונה. כי אם אין סיבה ראשונה, אז ממילא אין שום משמעות אמיתית ... זה בעצם לומר שה"אין סיבה" הוא התשובה לשאלת מהי הסיבה
הראשונה. ונחדד: כל המשמעות של סיבה, היא שיש איזו נקודה יציבה ... ונמצא אם כן, כי שתי דרכי המילוט מהשאלה של מהי הסיבה
הראשונה, שתיהן בעצם נשענות על ה"אין סיבה" כפתח מילוט מהשאלה של מהי הסיבה
הראשונה. ועכשיו בעצם נסביר מדוע דרך המילוט הזאת לא עוזרת. והדבר
הראשון שיש לחשוב עליו הוא, אם נאמר שבנקודת ההתחלה הייתה ה"אין ... על השאלה הזאת, כיצד מה"אין סיבה" נוצרו סיבות. והדרך
הראשונה לענות, היא שאפשר לומר שאכן לא נוצרו שום סיבות. וכל מה ... ממילא אין שום שאלה בלתי פתירה שכלית לגבי מהי הסיבה
הראשונה. ואחרי שהסברנו את כל זה, עכשיו נסביר מדוע בכל זאת יש ... להשתמש ב"אין סיבה" כדרך מילוט מהשאלה של מהי הסיבה
הראשונה, הרי שתמיד תישאר שאלה. ונחדד נאמר, שגם אם נאמר שאין ... ונמצא אם כן, כי כל ניסיון לברוח מהשאלה של מהי הסיבה
הראשונה על ידי שימוש ב"אין סיבה", הוא לא באמת פותר את השאלה. כי ... סיבה" הוא לא מספק מילוט אמיתי לגבי השאלה מהי הסיבה
הראשונה, הרי שהדבר מקביל וזהה לחלוטין למה שביארתי במקום אחר ... שאלה שאין לה תשובה בשכל אנושי. והשאלה היא, מהי הסיבה
הראשונה של כל הסיבות? או במילים אחרות, כיצד ניתן להסביר את ...