... והגישה הראשונה אומרת, שאסור להזדהות עם רגשות
הפחד והחרדה של המטופל, כי הם מחזקים אצל המטופל את
הפחד והחרדה שלו. והגישה השנייה אומרת, שהמאמן האישי, דווקא כן צריך להזדהות עם
הפחד והחרדה של המטופל, כי רק כך הוא יכול לעזור לו. כגון ... שלו. שהאפשרות הראשונה היא, שההורה לא יזדהה עם
הפחד של הילד. וישלול מכל וכל את קיומה של המפלצת מתחת למיטה של ... והגישה השנייה היא, שההורה צריך, כן להזדהות עם
הפחד של הילד מהמפלצת. כגון לדוגמא לומר לילד, שהם יעשו דברים, ... לא תפגע בילד. והגישה הזאת אומרת, לא לשלול את
הפחד של הילד על ידי שלילת קיומה של המפלצת, אלא לשלול את
הפחד של הילד, על ידי זה שהוא יבין, שהוא לא צריך לפחד מהמפלצת. ... עצות איך להתמודד איתה?! וכאשר מזדהים עם גורם
הפחד של האדם, הרי שבעצם מחזקים אצל האדם את המחשבה, שבאמת הוא ... מפחד שיפטרו אותו. אפשרות ראשונה היא, להזדהות עם
הפחד שלו מהפיטורים, ולהציע לו מה לעשות כדי שלא יפטרו אותו. והאפשרות השנייה היא, לא להזדהות עם
הפחד שלו, ולנסות להסביר לו, שגם אם יפטרו אותו, לא יקרה לו שום ... לעשות כדי שלא יפטרו אותו, בעצם גורמים לו לחזק את
הפחד שלו מהפיטורים. וכל עצה שנותנים לאדם כדי למנוע את הפיטורים שלו, מחזקת אצל האדם את
הפחד שלו מהפיטורים שלו. כי היא מגדילה את ההזדהות של האדם, עם ... והרבה פעמים, כאשר נותנים לאדם עצה איך להתמודד עם
הפחד שלו, עצה שנובעת מהסכמה עם הדבר שמפחיד את האדם, אז הרבה פעמים, האדם לא מבין את העצה מה לעשות עם
הפחד, אבל הוא כן מבין, שבעצם מסכימים איתו שהוא אכן צריך לפחד, ... לאדם איך לא לפחד, הן רק מחזקות אצל האדם את
הפחדים שלו, על ידי זה שהם מחזקות אצל האדם את המחשבה שלו, ... הפוכה, שאומרת שאסור להזדהות בשום פנים ואופן, עם
הפחד של האדם. וכאשר האדם מפחד, צריך לעקור את
הפחד בשורשו. כגון לדוגמא, שאם הילד מפחד ממפלצת מתחת למיטה ... שהוא מפחד ממנו, כי הן הסכמה שבשתיקה, לכך שאכן
הפחד הוא ראוי, והעצות מחזקות אצל האדם את
הפחד שלו. וצריך לשלול מכל וכל את
הפחד של האדם בשורשו. על ידי זה שמסבירים לו, שגם אם יקרה הגרוע ... שהיא מצריכה מהאדם לחשוב את ההפך הגמור, של שורש
הפחד שלו. כגון לדוגמא, שהילד לא מסוגל להכיל את המחשבה שאומרת, ... החיצוני, של האדם הרגיל. ולכן, כאשר שוללים את
הפחד של המטופל מהשורש שלו, דהיינו, כאשר מנסים להביא את המטופל לנקודת מבט, שמשם הוא יסתכל על
הפחד שלו בצורה נייטרלית, דהיינו, שהוא יצליח להסתכל על תפישת ... להיאחז במה שהמטפל שלו מסביר לו, ועל ידי זה החרדה
והפחד של האדם ממשיכים. ובפשיטות, לא תמיד האדם מסוגל להכיל ... הטיפול ההפוכה, שאומרת שכן צריך ואפשר להזדהות עם
הפחד של האדם, אבל לנסות לרכך ולהקטין את
הפחד של האדם. כגון לדוגמא, הילד שמפחד מהמפלצת. שאם ננסה לשכנע ... לא ממש משוכנע בכך). ולכן, כן צריך להזדהות עם
הפחד של האדם קצת. כי לא תמיד הוא מסוגל להכיל את ההבנה, שהוא לא צריך לפחד בכלל. ולנסות להקטין את
הפחד של האדם, על ידי זה שנותנים לו עצות, איך להתמודד עם
הפחד וכולי. ונמצא אם כן, כי בשתי הגישות יש חיסרון. בגישה הראשונה, שלא מזדהים עם
הפחד של האדם בכלל, הרי ששם לא תמיד האדם מסוגל להבין את ...