... של אדם אחר, ולגרום לו לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, ולחשוב את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. והדרך לכך היא, על ידי זה שמנצלים את נקודת התורפה של האדם במערכת
הדימויים שלו, ויוצרים אצלו הקבלה שגויה ואנלוגיה שגויה, בין מושגים שהוא בטוח לגביהם, ... רע, לבין הדבר שאתה לא רוצה שהוא יעשה. וכאשר אתה משכנע אדם אחר בדבר כלשהו, אם ברצונך לשכנע אותו בקלות, עליך להשתדל כמה שיותר ליצור אצל השומע התניה מחשבתית
ודימוי מחשבתי, בין האפשרות שאתה רוצה שהוא יבחר מתוך האפשרויות שיש לו, לבין הערך שאתה יודע שהוא מאוד רוצה אותו. ועליך ליצור גם הקבלה
ודימוי מחשבתי, בין הדבר שאתה לא רוצה שהוא יעשה, לבין הדבר שאתה יודע שהוא לא היה רוצה ... ולהפך. אז מה כאן מהות החידוד של העניין?! והעניין הוא, שברמה העקרונית, אכן כל תהליך של שכנוע, לוקח את סולם הערכים הקיים של האדם, ומנסה לגרום לאדם ליצור התאמה
ודימוי פנימי, בין הדבר שרוצים שהוא יחשוב, לבין הדברים שהוא כבר רוצה לחשוב והדברים ... זאת בצורה שתיראה טבעית לשומע. ושהוא לא ירגיש / יחשוד, שמנסים לעשות עליו כאן מניפולציה. והוא יכול להרגיש שעושים עליו מניפולציה, אם הוא לא יראה מספיק טוב, את
הדימוי שיש בין סולם הערכים שלו, לבין הדבר שאתה מנסה לשכנע אותו. כמו לדוגמא "אם לא ... לקשר כל ערך מסולם הערכים, לכל פעולה שהיא, ולכל כיוון שהוא. ז"א שאם ברצונך לדוגמא לשכנע מישהו לבזבז כסף, באפשרותך לגרום לו לחשוב שככל שהוא יבזבז יותר כסף, כך
הערך העצמי שלו יגדל. ובו זמנית אפשר גם לשכנע אותו, שככל שהוא יבזבז יותר כסף, כך
הערך העצמי שלו יותר יפגע ויחלש. או לדוגמא שאפשר לשכנע מישהו, שאם הוא יעשה X, זה ...