... להגדיר שני מצבים שהם: 1 - לפני בריאת העולם. 2 - אחרי בריאת העולם. נשאל: מה היה לפני בריאת העולם. נשיב: כלום / "אין" / העדר מוחלט. ונוסיף: אלוהים ברא את
העולם יש מאין, דהיינו, אלוהים הפך את ה"אין" / כלום / העדר המוחלט, ל"יש" / "ישות" וכולי. א"כ: אחרי בריאת העולם יש לנו 2 ישויות שונות שהן: אלוהים + עולם. ולפני בריאת העולם ... האם מהותו של אלוהים זהה לחלוטין למהותו של ה - כלום / אין? אם אכן מהותו של אלוהים זהה לחלוטין למהותו של ה - אין / כלום, הרי שלא שייך לומר שאלוהים ברא את
העולם יש מאין, כי אלוהים עצמו הוא אין, וא"כ כנראה שהעולם נוצר יש מאין מעצמו ו לא על ידי אלוהים, או לחלופין כנראה שנסיק כי העולם הוא נצחי וכי הוא מעולם לא נברא וכולי. אך ... שונות שהן: 1 - הבורא עצמו. 2 - ה"אין" שממנו נוצר ה"יש". והלוגיקה כאן היא ממש פשוטה: אם אלוהים = אין / כלום / העדר מוחלט, ממילא מה שייך לומר שאלוהים ברא את
העולם יש מאין. אם כבר נכון יהיה לומר כי ה - אין ברא את ה - יש מעצמו ולא על ידי ישות חיצונית כלשהי. ואם נאמר כי אלוהים שונה מ: אין / כלום, הרי שבעצם זה אומר כי לפני בריאת ... היה קיים אך ורק אלוהים בלבד ללא שום דבר נוסף. ונשאל: אז ממה אלוהים ברא את העולם? ונשיב: אלוהים לקח חלק מעצמו וממנו הוא יצר את העולם. ז"א אלוהים לא ברא את
העולם יש מאין שנפרד ממהותו של אלוהים, אלא אלוהים ברא את העולם מהמהות העצמית שלו עצמו. וא"כ ה - אין אינו ישות נפרדת ועצמאית, אלא הוא אינו קיים כלל, והעולם לא נברא מישות ... אז זה מגדיר את אלוהים של אחרי הבריאה וגם את של לפני הבריאה, כישות שמורכבת מחלקים שונים, וא"כ היא אינה אין סופית וכולי. סיכום ומסקנות: לומר שאלוהים ברא את
העולם יש מאין, משמעותו היא שאלוהים אינו אין סופי ויחיד ופשוט ללא הרכבה כלשהי, כי: או ש: 1 - קיימת ישות נפרדת מהבורא דהיינו, ה"אין" שממנו אלוהים יצר את ה"יש". או ש 2 - ...