... הוכחות, מי ברא את
העולם - חלק 15 - האם לכל מורכב יש מרכיב? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה טיעון: לכל דבר שמחובר ומורכב מפרטים שונים, יש גורם אחר שהוא זה ... לעולם עצמו שמורכב מפרטים שונים, יש בוודאי בורא יחיד שמרכיב ומסדר את
העולם וכולי. הסבר: לכל דבר שמחובר ומורכב ממספר חלקים / פרטים שונים, יש גורם אחר שמחבר אותו למצב שבו הוא נמצא. ונביא מספר דוגמאות: 1 - ראשית נביא את הדוגמא הקלאסית של השעון והשען, ... ומחובר ללא מרכיב ומחבר. וא"כ נסיק: כי קיים בורא לעולם שהרכיב את כל
העולם. נחדד: הבורא גם הרכיב את כל הרגעים שיש בציר הזמן + הבורא הרכיב גם את כל המקומות השונים שיש במרחב המקום. נשאל: ומי הרכיב / חיבר את הבורא עצמו להיות מה שהוא? נשיב: הבורא עצמו הוא ... מעצמו ללא מרכיב כלשהו. (הערה: אנחנו מדלגים כאן על האפשרות כי מורכבות
העולם היא נצחית וממילא מעולם לא היה צריך להרכיב אותה על ידי מישהו). ועכשיו נוכיח מדוע על כורחך לומר כי אחת מ 2 האפשרויות הנ"ל נכונות בהכרח, ומדוע אי אפשר לומר כי יש מרכיב ראשון ... שמורכבים מעצמם ללא מרכיב. ונסביר: ברגע שאנחנו אומרים שאלוהים ברא את
העולם, הרי שבאותו הרגע הפכנו גם את אלוהים למורכב ולמחובר. וממילא או שמישהו אחר הרכיב אותו וממילא זה עד אין סוף ללא נקודת התחלה, או שקיימים דברים שמורכבים מעצמם וממילא אין הוכחה לכך שיש אלוהים. נשאל: מדוע לומר שאלוהים ברא את
העולם, זה בעצם לומר שאלוהים הוא ישות מורכבת , ש אינה אחת, אינה אין סופית וכולי? נשיב: כי ברגע שאנחנו מייחסים לאלוהים הגדרה / פעולה / רצון כלשהו, הרי שאלוהים עצמו מורכב מהישות העצמית ... / תיאור / הגדרה וכולי. לדוגמא: ברגע שאומרים אלוהים רצה לברוא את
העולם, הרי שאומרים שאלוהים עצמו מורכב מישות עצמית + רצון שהוא אינו הוא עצמו. לא ניתן לומר כי הרצון שלו והישות שלו הם אחד, משום שאז נשאל במה שונה הישות של הבורא מהרצון שלו? אם נאמר ... הבורא עשוי ממהותו של הבורא, הרי שבכל מקרה הפכנו בכך את אלוהים בורא
העולם לישות שמורכבת מישות עצמית + רצון שהוא אינו זהה לחלוטין לישות העצמית שלו. ונחדד: מעצם זה שאנחנו אומרים "רצון הבורא", הרי שאנחנו מגדירים את אלוהים כישות שמורכבת מתודעה / הוויה / ... בין הבורא לבין הרצון שלו. כך שבעצם ברגע שמייחסים לבורא רצון לברוא את
העולם, הרי שבעצם אומרים שהבורא הוא עצמו ישות שמורכבת מדברים שונים, וא"כ חוזרת השאלה מי הרכיב את הבורא וכולי. וא"כ נסיק שגם לבורא יש בורא אחר עד אין סוף, או שהכל נברא מעצמו, או שהכל ... אחד שלבורא אין רצון / מחשבה וכולי, והוא אכן ישות אחת, ושהוא ברא את
העולם ללא רצון שנפרד ממנו וכולי, אלא בלי רצון וכולי. נתמקד לרגע אחד ברעיון שאלוהים ברא את
העולם, דהיינו, נתמקד בביצוע הפעולה של בריאת
העולם על ידי בורא, בלי להתייחס למחשבה / רצון של אלוהים וכולי. מי שיתבונן יראה כי גם יחוס פעולה כלשהי לבורא, גם זה עצמו הופך אותו לישות מורכבת שמצריכה מרכיב חיצוני אחר וכולי. מדוע? ... אותו מישהו צריך להרכיב. ז"א מי בעצם הרכיב וחיבר את הפעולה של בריאת
העולם לאלוהים? מי הרכיב וחיבר את הרצון של בריאת
העולם לישות של אלוהים? זה הרי לא יכול להיות שאלוהים עצמו הרכיב את זה, כי אז נשאל: ומה גרם לו לבצע את ההרכבה והשינוי הראשון וכולי. ויותר מכך, נוכל גם לשאול: מאחר שקיימת האפשרות לאלוהים + פעולה וגם האפשרות לאלוהים ללא פעולה / רצון לברוא את
העולם וכולי, אז ממילא השאלה היא לא רק מי הרכיב וחיבר את תהליך בריאת
העולם לאלוהים, אלא גם נשאל: מי הכריח את המצב של לפני בריאת
העולם. דהיינו, מאחר שקיימת האפשרות לאלוהים + פעולה של בריאה וכולי, א"כ מי הכריח את המצב שקדם לפעולה של בריאת
העולם? כי מאחר שיש לפחות 2 אפשרויות שונות לאלוהים עם או בלי עולם, אז מי הכריח את המצב של לפני בריאת
העולם שיהיה כפי מה שהוא. ז"א השאלה היא לא רק מי הרכיב את הפעולה של הבריאה לאלוהים, אלא גם מי הכריח את המצב של לפני הבריאה להיות כפי מה שהוא. ולכן נסיק: או ש 1 - מישהו אחר הרכיב את התהליך, וממילא גם לו עצמו יש מרכיב אחר עד אין סוף. 2 -
העולם הורכב מעצמו ללא אלוהים / לא לכל מורכב יש מרכיב. 3 -
העולם קיים מאז ומעולם. ונוסיף, כל אחת מ 3 האפשרויות הנ"ל אינה שוללת את קיומו של אלוהים, אלא היא שוללת את יחוס הפעולה של בריאת
העולם לאלוהים כנ"ל, כי זה כבר הופך אותו למורכב וכולי. תוספת חשובה: נא לשים לב לכך כי הלוגיקה הנ"ל חוזרת על עצמה בצורות שונות ובהטעיות שונות. לדוגמא: לייחס לאלוהים את בריאת
העולם ואת בריאת הזמן, זה בעצם יוצר ציר זמן גדול יותר שבתוכו התרחשה בריאת
העולם, אך לא באמת מעלים את ציר הזמן לגמרי בשום שלב. גם, לומר שאלוהים הנצחי ברא את הזמן, זו כמובן הטעיה לשונית, כי המושג נצחי פירושו ציר זמן אין סופי, ואם אין זמן, מה שייך אלוהים אין ... טוען הטיעון אינו שם לב לכך שגם האלוהים הוא ישות מורכבת וכי גם בריאת
העולם היא תהליך מורכב. כך שממילא אלוהים לא פתר שום בעיה לוגית בשום צורה. בכל מקרה, הרעיון הוא שצריך לשים לב לכך, ש: כל כולל כל הוכחה לכך שיש אלוהים, היא בעצם הפרכה מוחלטת וישירה לכך שאלוהים ברא את
העולם! כי גם בריאת
העולם ע"י אלוהים, גם זה עצמו תהליך שמתרחש בתוך ציר זמן / מרחב מקום / סיבה ומסובב וכולי. ...