... משהו לעובדים? איך להדריך עובדים? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, טיפול בבעיות של עובדים, עובד לא זוכר, עובד לא עובד נכון, טעויות של עובדים, למה
העובד לא מקשיב? למה
העובד לא עושה את מה שאומרים לו? נניח לדוגמא שאתה רוצה שבכל פעם
שהעובד שלך כותב הצעת מחיר, שלפני ... לו מה לעשות. והיתרונות של השיטה הזאת, הם שלכאורה הפתרון מאוד מהיר. באים לעובד ואומרים לו לעשות את מה שרוצים. אבל החסרונות הם עוד יותר גדולים. כי
העובד צריך "לזכור" את מה שהוא צריך לעשות. ולא תמיד הוא יכול לזכור את כל הפרטים של כל מה שאתה רוצה שהוא יעשה. ובנוסף,
העובד צריך לזכור לעשות את זה, כדי לעשות את מה ש אתה ביקשת ממנו לעשות. או במילים אחרות,
העובד שלך יזכור לעשות את זה, רק בגלל שביקשת ממנו לעשות את זה. ולכן יש את השיטה היותר טובה שאומרת כך, שעליך לשאול את עצמך, למה אתה חושב שכדאי
שהעובד ירשום את השורה הזאת. ולמה זה יותר טוב לדעתך
שהעובד שלך יעשה דווקא כך או אחרת. ואז עליך לגרום לעובד שלך להבין את ההיגיון הזה. כדי שאז
כשהעובד יבין ויסכים איתך על ההיגיון ... העצלן, יבוא לעובד שלו ויסביר לו, עליך לעשות כך משום כך. שזה כמובן יותר טוב מאשר פשוט להסביר לעובד מה לעשות. אבל גם לזה יש חסרונות, כי לא בטוח
שהעובד שלך באמת יבין אותך ובאמת ... להציג לעובד שלך את הבעיה שגרמה לך להגיע לפתרון שאתה מציע אותו. ולגרום לעובד שלך להגיע מעצמו למסקנה שאתה הגעת אליה. וכך על הדרך, אתה גם מעודד את
העובד שלך לחשוב. לדוגמא: שאל את
העובד, שלך: "בהצעות המחיר שאנחנו ... לזה?". כאשר אתה שואף לכוון את המוח שלו לכיוון שהוא מעצמו יציע לך לכתוב את השורה שאתה רוצה שהוא יוסיף. והמהות היא: תחשוב בדיוק על מה שאתה רוצה
שהעובד שלך יעשה לפרטי פרטים. עכשיו תשאל את עצמך, למה אני חושב שצריך לעשות את זה. עכשיו עליך לשאול את
העובד שלך שאלות מכוונות, עד שהוא ... ביותר. כי היא מאלצת אותך גם להשקיע מחשבה. גם להבין את עצמך. גם לדעת להסביר ועוד כל מיני השקעות. אבל היא בטוח עובדת במאה אחוז מהמקרים. כי מסקנה
שהעובד שלך יגיע אליה כתובנה של ... אבל הטובה ביותר. ובנוסף כנ"ל, היא גם גורמת לעובדים שלך להיות הרבה יותר חכמים.. כי הם מתרגלים לחשוב באופן עצמאי. וצריך לשים לב, כשאתה מעודד את
העובדים שלך לחשוב, עליך לשים לב ...