... נח בצד. אבל המלך לא מת. מה בעצם זה מרמז. שי שתי בחינות בחינה של הבריאה, בחינה שלפני הבריאה ובחינה של אחרי הבריאה. הבחינה של האין והבחינה של היש, האחדות
והנפרדות, אלוהים והעולם וכו' וכו'. ורצה המלך למסור המלוכה לבנו בחייו. פה רבי נחמן בעצם אומר לנו את התשובה האמיתית. התשובה האמיתית היא
שהנפרדות היא עצמה בחינה אחת עם האחדות. מה זאת אומרת
הנפרדות היא בחינה אחת עם האחדות. הכוונה היא שתדע לך שמצד האמת כל מה שנדמה לך כאפשרי המציאות זה בכלל ... תצליח לחבר אותו לאחרי הבריאה. אז קודם כל תבין מה זה נקרא לפני הבריאה ואחרי כן תחבר את זה למה שיש אחרי הבריאה. שתבין שמצד האמת זה דבר אחד. כל מה שנכון לגבי
הנפרדות נכון לגבי האחדות וכל מה שנכון לגבי האחדות נכון לגבי
הנפרדות. וזה הרעיון של רצה המלך למסור המלוכה לבנו בחייו. זו הפואנטה. יש שני מלכים יש גם את המלך ... זה נקרא שאתה כופר במלך. לכן המלך אפילו שמח, אומר הבן אדם הזה לא ראוי למלוכה. למה לא ראוי למלוכה כי אתה לא מבין, אתה לא מסוג לחבר את עצמך לאחדות כשאתה בתוך
הנפרדות. אתה לא מבין שגם
הנפרדות היא בעצם ביטוי של ה היא בעצם אחדות ממש. ולכן אני עוד אשמח מזה שאתה לא מלך. זאת אומרת שה.. ... שאין שינוי אלא פה מוסיף ואומר, שמצד האמת לא רק שאלוהים לא עצוב כשאתה עצוב, אלא אלוהים שמח כשאתה עצוב. למה כי אתה כופר בו. למה אתה כופר בו אתה צריך להבין
שהנפרדות היא ביטוי של האחדות.
הנפרדות מחוברת עם האחדות. אתה אמור עכשיו להיות, להחזיק עצמך בשמחה גם כשנדמה לך שירדת מהמלוכה. גם ... אם אתה תשתוק, אם קורה לך משהו נגד רצונך תחזיק את עצמך בשמחה, איך תהיה שמח. על ידי שתשתוק. הכוונה תבין שזה אחד, זה הכוונה שזה אחד. תשתיק את השכל. תשתיק את
הנפרדות. זה לא שכל אמיתי. תשתיק את השכל הקטן שאומר לך שזה טוב וזה רע. אל תגיד זה טוב וזה רע. תשתוק. ... אם אחרי הרבה מחקר הגעת למסקנה הזו, אז מאד יכול להיות שהמסקנה הזו ממש שגויה. כי ככל שהשתמשת יותר בשכל ככה התרחקת יותר מהאמת, כי להשתמש בשכל פירושו ללכת אחרי
הנפרדות, אז התרחקת עוד יותר מהאמת. ולכן הילדים הקטנים לדוגמא, ילדים קטנים שהם עוד בלי שכל תופסים את ... זה חשיבות גדול מאד והיה נותן להם כבוד לכל אחד כפי רצונו, מי שהיה רוצה ממון נתן ממון, מי שהיה רוצה כבוד היה נותן כבוד הכל בשביל החכמה. זה עניין של התאוות של
הנפרדות של העולם, הממון, הכבוד. שמצד אחד אבל מצד שני עכשיו נכון שהחכמה נותנת לך כבוד או ממון, אבל מצד ... בשתיקה אחת בנענוע קל עם הראש אני מכנס את כל האחדות אלי. כי השתיקה בשכל של האחדות אין שאלה בכלל. השאלה לא מתחילה ולא נגמרת. והם בגלל החכמות, בגלל השכל של
הנפרדות בגלל זה הם שכחו את התכסיסי מלחמה. מה זה תכסיסי מלחמה התכסיסי מלחמה הכוונה של האמיתי של ... זאת אומרת, תשתמש בשכל שלך, אדרבא זה יותר טוב. המלך ברא את העולם, המלך ברא את הבן, המלך ברא את החכמה המלך ברא את השכל כדי שיהיה שכל וגם השכל הוא מלך. גם
הנפרדות היא מלך. אדרבא, זה הכבוד שגם יש נפרדות. אלא, שכל זמן שזה מחובר לשורשו אז זה טוב מאד ואין לנו ...