... שהיא, משום שגם החכם האמיתי, הוא נראה כמו בן אדם רגיל, בחיצוניות שלו. והעניין הוא, כי עולם
הנפרדות תמיד קיים ברמה החיצונית ועולם האחדות תמיד קיים ברמה הפנימית. והעולם הפנימי והחיצוני של האחדות
והנפרדות, הם שניהם קיימים בו זמנית כישות אחת, למרות שהם נראים כסותרים במהותם זה את זה. ואצל מי שהוא טועה, אצלו,
הנפרדות החיצונית של העולם שלנו והצורה שבה הוא מתנהל, היא ... את המציאות בצורה יותר חכמה, ממה שהיא מתנהלת בפועל. ובו זמנית, אצל מי שהוא חכם אמת, אצלו
הנפרדות של העולם שלנו, היא מצטיירת עבורו כשיא וכשלמות ... דהיינו, טוב מאוד, שהיא ריבוי האחדות. ומי לא זכה לשכל של האחדות האמיתית, אצלו האחדות נפרדת
מהנפרדות, ובעיניו האחדות רחוקה במרחק אין סופי מהעולם שלנו. ... רגיל, חושב שהמציאות שלנו לא מתנהלת בצורה הגיונית. ולמה? משום שלאדם שמפריד בין האחדות לבין
הנפרדות, בעיניו, להיות באחדות, פירושו לא להיות כלל. כי אי ... משאר הדברים. והחכם האמיתי, והשכל האמיתי, והחוכמה האמיתית, יש להם לבוש גשמי מצומצם של
הנפרדות שלנו. אלא, שאצל החכם האמיתי,
הנפרדות והאחדות הם ישות אחת ממש. ומה שנראה בעיני האדם כנפרדות, בעיני החכם זאת שלמות האחדות. ומה שנראה בעיני האדם כאחדות, בעיני החכם זאת שלמות
הנפרדות. והסיבה שהאדם רחוק מהשלמות של המציאות, היא משום ... וממשי. וכאשר האדם תופש את האחדות בצורה לא נכונה, דהיינו, שהאדם חושב שהאחדות, היא נפרדת
מהנפרדות של העולם שלנו, ובצדק כנ"ל, כי היא מנוגדת לצורה ... רק מנקודת המבט של הטועה, שמפריד בין אחדות לבין נפרדות. אך מצד האמת אין שום הפרדה כלל, וכל
הנפרדות של החכם האמיתי ושל המציאות שלנו, היא אחדות של ממש. ...