... זה לא יהיה נכון. אלא, שבמצב כזה האדם
"נהנה" (עם / בלי רצון מוגדר) מכך שרצונו לא מוגדר, ומכך שאין שום תחושת חיסרון כלל. וזהו סוג של חווית שתיקה, שהרצון של האדם שותק. ויש גם עוד מצב נוסף, שבו, כאשר האדם נמצא בשעת ... אין שום סבל כלל. ונכון, שאין גם שום
הנאה סופית, ממילוי רצון מוגדר, אבל יש
הנאה אין סופית, מהעדר רצון מוגדר וסופי. ובנוסף,
הנאה של מילוי רצון סופי, היא גם שקר. כי היא יותר רע, מאשר טוב, והחיסרון, גדול מהיתרון, ביחס לשלמות. כי תמיד יש בתת מודע רצון לאין סוף עוד יותר טוב, ותמיד יש גם את הפחד, שלא יהיה אין סוף יותר רע. כך
שהנאה של רצון סופי, היא בכלל סבל. כי בלי
הנאה של רצון סופי, אין שום סבל כלל. והאדם סובל, רק בגלל
ההנאות הסופיות שלו. דהיינו,
הנאות שנובעות ממילוי של רצון מוגדר. ובלי
ההנאות השקריות האלו, לא היה האדם סובל כלל. והשאלה הנשאלת היא, איך יכול האדם להגיע למצב של רצון שאינו מוגדר, או לביטול הרצון כלל? ואיך יכול האדם להגיע למצב, שבו יהיו לו כמה רמות ...