... הטוב שיש בכל דבר. והטוב שיש בכל דבר, הוא המשמעות שיש לכל דבר. כי לכל דבר בעולם יש משמעות. ואם האדם היה מבין את המשמעות של כל דבר, על ידי זה הוא היה
נהנה תמיד מהטוב שיש בכל דבר. והעיצוב והיופי גורמים לאדם להרגיש טוב ... יש את המשמעות שלו. ולמרות שהאדם לא תמיד מבין את המשמעות של כל עיצוב ושל כל יופי, הרי שתת המודע של האדם מבין היטב את המשמעות של כל דבר. ועיקר
ההנאה של האדם מיופי, היא בצורה אסוציאטיבית. כי כל דבר שבו נתקל האדם, ... שכל כלשהו בתוך היופי החיצוני. והאדם אוהב דווקא חיצוניות מסוימת, בגלל המשמעות שהוא מייחס לה. ולא תמיד האדם מסוגל להכיל בתוכו את הדבר הגדול, אז הוא
נהנה מהחיצוניות של הדבר. כי שלמות
ההנאה היא מהמהות של המציאות. אבל המציאות היא אין סופית. והשלמות היא האין סוף עצמו. כי שלמות = אין סוף. והאדם שלא מסוגל להכיל את האין סוף, אז הוא
נהנה מצמצומים שונים ומחלקים שונים של השלמות שיש בכל דבר.
וההנאה של האדם מחיצוניות, בשורשה היא האפשרות של האדם לחיות בעולם. כי אם האדם לא היה יכול
ליהנות מחיצוניות ומחלקים של השלמות, אלא רק מהשלמות עצמה, הרי שלא היה ... שהיא לא מאפשרת לשום דבר אחר להיות קיים חוץ ממנה. והנפרדות מאפשרת לעולם להתקיים, כפי שכבר ביארתי במספר מקומות. והיכולת של האדם להמשך לחיצונית,
וליהנות מהפנימיות באמצעות החיצוניות, היא כל המהות של העולם, שהכל אחד והמהות היא אחת, אבל האחדות הזאת באה לידי ביטוי בנפרדות החיצונית. ואם לא הייתה לאדם אפשרות
ליהנות מהפנימיות באמצעות החיצוניות, הרי שלא הייתה אפשרות שהמהות תהיה מצומצמת, ואז לא היה קיום לדברים נפרדים. ובסופו של דבר, בחיים האמתיים, האדם בהחלט
נהנה מהחיצוניות, אבל כאשר היא מקושרת לשורש שלה. דהיינו, כאשר האדם ... את המשמעות של כל דבר נפרד. וכל רגע הוא צורה חיצונית של מהותו של הזמן. ואם לא הייתה חיצוניות, לא היו רגעים שונים של הזמן וכולי. ובקיצור, האדם יכול
ליהנות טוב יותר מהחיצוניות, אם הוא יבין את המשמעות הפנימית שלה. ...