... של מכירה, לכל דבר ועניין. כי הילד, לא מחוייב לקנות ולקבל ולהסכים, עם
המוצר ועם הרעיון של ההורה שלו. כי הילד, הוא ישות עצמאית, ויש לו בחירה חופשית משל עצמו, ויש לו דעה עצמאית משל עצמו. בין אם היא נראית כדעה חכמה ובין אם היא ... לו. והילד, הוא בעצם קונה פוטנציאלי. כי הוא יכול לקנות או לא לקנות את
המוצר. וחינוך ילדים נכון, בכל שלב שהוא, עובד בדיוק כמו תהליך מכירה נכון, לכל דבר ועניין. ונחדד עוד יותר, שבעצם, מנקודת מבט מסוימת, גם הילד, הוא המוכר, וההורה, ... אל עבד. כי ברגע שהאדם מנסה למכור ללקוח איזה מוצר, והלקוח מסרב לקנות את
המוצר, המוכר מבין, שאולי הלקוח לא מעוניין במוצר, ושאולי
המוצר לא מתאים ללקוח. אבל המוכר, לא חושב שהלקוח מחוייב לקנות ממנו את
המוצר. אלא הוא מבין, שללקוח יש בחירה חופשית ודעה עצמית ויכולת להחליט בצדק או בטעות, האם הוא רוצה או לא רוצה לקנות את
המוצר. אבל הורה שחווה בתוכו ושחושב לעצמו, שזה לא הגיוני שהילד שלו לא יקשיב לו, ושזה לא הגיוני, שהילד שלו שמקבל ממנו כ"כ הרבה, יתחצף אליו כ"כ, ושזה לא הגיוני, ... זיהוי צרכי הלקוח, זיהוי התנגדויות הלקוח, טיפול בהתנגדויות, התאמת
המוצר ללקוח ועוד. וכל הדברים האלו, צריך לתת עליהם את הדעת, כאשר מנסים למכור למישהו משהו, או בתהליך של שכנוע אנשים, או אפילו בתהליך של שכנוע עצמי, וגם בתהליך ... האדם מנסה למכור לעצמו איזה מוצר. ואם האדם חושב, שהוא חייב לקנות את
המוצר, הרבה פעמים, רק בגלל זה, הוא לא רוצה לקנות את
המוצר. דהיינו, אם האדם חושב, שהוא חייב לעשות ספורט, ושהוא חייב להפסיק לעשן, ושהוא חייב לרדת במשקל, זה עצמו גורם לו להרגיש שהוא עבד (של הרצון שלו). ואז, האדם ... את הילד שבתוכו. ולזהות, גם את המבוגר ואת המחנך שבתוכו. ולזהות, גם את
המוצר שהוא מנסה למכור לעצמו. ועל האדם לחנך עצמו, בדיוק כמו שמחנכים ילדים. דהיינו, על ידי הבנת הצרכים של הילד שבתוכו וכולי. ...