... את התבניות עצמן ניתן לנתח ואותן עצמן להכניס אל תבניות רחבות יותר ומקיפות יותר. התבנית והמכנה המשותף של האירועים מייצג את
המהות של האירוע. ככל שהמכנה המשותף רחב יותר, כך הוא מייצג מהות גדולה יותר של האירוע. מי שיתבונן יראה, כי כאשר מסתכלים על
המהות ולא על המעטפת החיצונית, ממילא כמות המכנים המשותפים מצטמצמת. כי במהות של הדברים, הדברים יותר דומים ... האדם מזהה דבר שדומה לדבר אחר = אסוציאציה. ניתוח שפת גוף = הכנסת הלבוש החיצוני של האדם (שפת הגוף) לתוך תבנית שאמורה לזהות את
המהות הפנימית שלו. אם האדם נתקל באירוע חדש שאינו דומה בשלמות לתבנית כלשהי, במקרה כזה נוצרת תבנית חדשה, ... השונות שאליהן מקטלג האדם את האירועים השונים, הן אלו שיוצרות את הרגשות השונים ואת מצבי הרוח השונים. ככל שהאדם מעמיק יותר אל
המהות האמיתית והפנימית של המצבים השונים של המציאות, כך כמות המכנים המשותפים שלו מצטמצמת, וכך הוא מגיע למכנים משותפים יותר ויותר דומים. כאשר האדם מגיע לעומק הפנימי ביותר של המציאות, זה בעצם השלב שבו האדם מצליח לראות את
המהות האחת והאמיתית של כל האירועים השונים של המציאות. כאשר האדם מגיע למהות האחת, דהיינו, האחדות
המהותית המלאה של כל האירועים השונים, על ידי זה הוא תמיד יגיב באותה הצורה לגבי כל האירועים השונים. אם ... השונים וכל הצורות השונות של המציאות הכל נתפס כדבר אחד, ממילא האדם לעולם אינו רוצה שהמציאות תהיה שונה ואחרת ממה שהיא, כי מבחינת
המהות המציאות תמיד זהה. כאשר האדם אינו רוצה דבר ששונה מהמציאות, ממילא טוב לו באמת. ברמה המעשית: על האדם לחקור את
המהות המאחדת של האירועים השונים. על האדם לחקור מדוע כלפי אירוע אחד הוא מרגיש כך ומדוע כלפי אירוע אחר הוא ... המציאות. כאשר האדם מבין את השכל השלם של המציאות, דהיינו, את השכל הראשון שבגללו כל התהליכים כולם כפי שהם, על ידי זה הוא רואה את
המהות של המציאות כדבר אחד והכל נכנס לתבנית רגשית אחת וטובה באמת. ...