... אחר? האם יתכן שמישהו חושב את כל מה שקורה? האם דג מסוגל לדמיין את הים שבו הוא שוחה? האם דמות מצוירת מסוגלת להבין את
המהות של זה שמצייר אותה? האם האצבע של האדם מסוגלת להיות ... שהיא חוסכת עימותים מיותרים / סבל וייסורים. כל הצרות כולן נובעות מכך שהאדם אינו יודע את מקומו, את האלטרנטיבות שלו, ואת
המהות האמיתית שלו. כאשר האדם מודע ומבין באמת את
המהות של המציאות, ממילא נחסכים ממנו כל העימותים / ... להבנה ומתבקשת מאליה. האמת אינה שוללת את קיומו של דבר, אלא מסבירה את קיומם של כל הדברים. אז מהי האמת האמיתית? האמת היא
שהמהות של המציאות שהיא אחת, היא זו שמהווה את כל הדברים כולם.
המהות של המציאות = הרובד הפנימי ביותר של המציאות, שאינו משתנה בשום צורה חיצונית של המציאות.
המהות של המציאות = הדבר שנמצא בכל מקום ובכל זמן באופן שווה.
המהות של המציאות = הדבר שמהווה בכל רגע את ציר הזמן ובכל מקום את מימד המקום.
המהות של המציאות = השורש של המציאות = הסיבה של כל הסיבות / הסיבה הראשונה = הרצון שממנו נובעים כל הרצונות / הרצון הראשון = השורש של כל המחשבות / רגשות וכולי.
המהות של המציאות = הדבר היחיד שתמיד קיים ושקיומו אינו תלוי בדבר. מהי מהותה של המציאות? מהי
המהות הזאת שמהווה את הכל? זה כבר עניין אחר, אך
המהות של המציאות מהווה את הכל. גם ה"אני" של האדם, גם ... היא אחת. האני החושב / העולם שחושבים עליו / המחשבה שמחברת את החושב ואת העולם, אלו הכל בגדים שונים / צמצומים שונים של
המהות האין סופית האחת. מאחר שהמחשבה של האדם יכולה להכיל בתוכה רק דברים שאפשר לעשות להם סוף, ממילא לא ניתן להכניס לתוכה את
המהות של המציאות האין סופית. אך בהחלט כן ניתן להבין, כי כל הדברים כולם, בכל רגע / מקום, כולם, כל מה שקיים, הכל מתהווה בכל רגע מחדש באמצעות
המהות והשורש של המציאות שמהווה את הכל. בנוסף, על האדם לזכור, כי הסיבה היחידה שבגללה נראה לו שיש הבדל בין ה"אני" לבין כל דבר אחר, היא רק משום שהוא אינו מבין בשלמות את
המהות הפנימית של עצמו שמהווה אותו עצמו. אם היה האדם מבין את
המהות האין סופית שמהווה את ה"אני" שלו עצמו, הוא ממילא היה מבין שאין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר, כי הכל אותו הדבר במהותו. ושום דבר לא יכול להיות קיים
שהמהות שלו תהיה שונה מדבר אחר. מאחר שאותה
המהות מהווה את הכל, ממילא לא יכול להיות שמשהו אחד יהיה ... נראים שונים זה מזה, היא רק משום שהדברים עצמם (ה"אני" של האדם), אינם מבינים ואינם מקשרים את העולמות כולם למהות שלהם. מצד
המהות אין הבדל בין שום דבר לשום דבר וגם לא יכול להיות, כי
המהות תמיד תישאר אותה
המהות. ההבדל הוא רק בבגדים של המציאות, אך לא במהות שלה. מצד
המהות גם הבגדים עצמם הם
המהות עצמה, כי זה מה שהם באמת. מצד
המהות אין בגדים, כי הכל זה אותו הדבר. רק הבגדים שאינם מבינים את
המהות בשלמות, רק מהצד שלהם נדמה שיש מהות ששונה מהבגדים ושהבגדים שונים זה מזה. אך מצד האמת של המציאות עצמה, מצד התמונה המלאה, אין שום דבר ולא יכול להיות שום דבר שאינו
המהות עצמה. ברמה המעשית: על האדם לחקור ולהתבונן בנ"ל, ...