... לקנות בתהליך המכירה. וגם תהליך המכירה עצמו, גם הוא משרת מטרה אחרת, והוא את טובת
הלקוח. כי
הלקוח קונה את המוצר, כדי להשיג תועלת כלשהי. וכאשר
הלקוח מבצע את תהליך הרכישה, הרי שהתכלית שלשמה
הלקוח מבצע את הרכישה, היא התועלת שהוא חושב שהמוצר יביא לו. ונמצא אם כן, כי השיווק משרת את הרכישה, שהיא משרתת את טובת
הלקוח. ושיווק טוב, הוא שיווק שיוצר מכירות. וכדי ליצור מכירות, לשם כך יש לגרום ללקוח להבין את התועלת שהמוצר יביא לו. וממילא זה אומר, כי שיווק נכון, הוא כזה שבו
הלקוח מבין את התועלות שהמוצר יביא לו. והוא גם מבין, שהמוצר הזה, הוא זה שיביא ... היא שהמשווק מפרסם את המוצר ואת השירות שהוא נותן ללקוח, יותר מאשר את התועלות
שהלקוח מקבל מהמוצר ומהשירות. כי
הלקוח מה שמעניין אותו, זה לא המוצר, אלא התועלת שהוא ישיג ממנו. והאדם רוכש את המוצר, רק בגלל שהוא חושב שבאמצעות הרכישה הוא ישיג תועלת כלשהי. והנה, כדי
שהלקוח ישיג את התועלת שלו, לשם כך עליו להשתמש במוצר. אבל,
הלקוח רוכש את המוצר, לא כדי להשתמש בו, אלא כדי להפיק ממנו את התועלת שאותה הוא ... ולמרות שאי אפשר להשיג את התועלת, בלי להשתמש במוצר, הרי שעדיין מה שבאמת מעניין את
הלקוח, זה לא מה המוצר ומה התכונות שלו, אלא מה התועלות שהמוצר והשירות הזה יביא ... המוכר, מוכר שירות כלשהו ומוצר כלשהי, שאמורה להפיק ללקוח תועלת כלשהי. ומה שמעניין את
הלקוח, והסיבה שבגללה
הלקוח משלם על המוצר, היא לא בגלל שהמוצר מעניין אותו, אלא בגלל שהוא רוצה את ... שלו ללקוח, אז לפעמים בטעות הוא מתמקד בלפרט את התכונות של המוצר. והוא בעצם מצפה
שהלקוח יבין בעצמו את הקשר שיש, בין התכונות של המוצר, לבין התועלת שאותה
הלקוח רוצה להשיג. וכאשר המשווק מתמקד בלפרסם את התכונות של המוצר, אז לפעמים
הלקוח לא עושה מספיק טוב את הקשר בין התכונות של המוצר, לבין המוצר עצמו. ושיווק נכון, הוא כאשר המפרסם יוצר אצל
הלקוח קשר, בין המוצר שלו, לבין התועלת הסופית שאותה
הלקוח רוצה להשיג. כי על המפרסם לזכור, שמה
שהלקוח באמת רוצה, זה את התועלת הסופית. והדבר האחרון שמעניין את
הלקוח, זה המוצר שאותו הוא קונה. כי
הלקוח בתת המודע שלו, כל הזמן ממוקד בתועלת הסופית שהמוצר אמור להשיג עבורו. ... ללקוח שני סוגים של תועלות. תועלת פנימית ותועלת חיצונית. כי ברמה הממשית והמיידית,
הלקוח רוכש את המוצר, כדי להפיק ממנו תועלת כלשהי בעולם הממשי, דהיינו, כדי להשתמש בו בפועל, ולהפיק ממנו את התועלת שהוא נותן. אבל בנוסף לכל זה, גם התועלת
שהלקוח מפיק מהמוצר, גם היא לא הסיבה האמיתית שבגללה הוא רוכש את המוצר. כי הסיבה האמיתית שבגללה
הלקוח רוכש את המוצר, היא בגלל התועלת הפנימית והנפשית ברמה הרגשית,
שהלקוח משיג באמצעות השימוש במוצר. כי מה שהאדם באמת רוצה, זה להיות מאושר. וכל מה ... את התועלת הרגשית שאותה הוא יכול להשיג באמצעות המוצר. ויש לשים לב לכך, שלא תמיד
הלקוח הפוטנציאלי, מודע לסיבה הפנימית שבגללה הוא מתעניין במוצר. כי בוודאות ... כי לפעמים הוא עצמו לא כ"כ מודע לעצמו. ושיווק נכון באמת, הוא כזה שהוא מותאם עבור
הלקוח. כי לכל לקוח יש רמת מודעות אישית כלשהי. וכל לקוח ברמת המודעות שלו, יש לו רמת הבנה כלשהי, מדוע הוא מתעניין במוצר. ועל המוכר להבין, שגם כאשר
הלקוח שואל אותו שאלות טכניות על המוצר, הרי שמה שבאמת מעניין את
הלקוח, זה לא הפרטים הטכניים של המוצר, אלא התועלת הסופית שהוא חושב להשיג ... ושיווק נכון, הוא כזה שהוא מבהיר ללקוח שהוא ישיג באמצעות המוצר, את התועלת הסופית
שהלקוח מודע לכך שהוא מחפש אותה. כי