... כל הדברים כולם, שהיא הכוח האמיתי וכולי. וכאשר האדם מתקרב לשכל של האחדות, שבו
הכל אחד ממש, אז ההבנה הראשונה שהוא מבין, היא ההבנה של אחדות המציאות. שהאדם מבין את מהותה של מהות המציאות. והאדם ... עושה הפרדה בין הלבושים של המציאות, לבין המהות של המציאות. אבל בתכלית הסופית,
הכל אחד ממש והכל נכלל אחד בשני ממש. וכמובן שזה נגד השכל ונגד ההיגיון. אך אעפ"כ, האחדות של המציאות פירושה הוא, שכל ... ולהפך. כי זו הכל ישות אחת ממש, עד שאי אפשר להבדיל בין הלבושים השונים, כי
הכל אחד ממש. וגם בחינת ה"אין", גם היא רק לבוש. ובשורשו, אין הבדל בין היש לבין האין, כי הכל אחד. ועל ידי השכל הזה, ... אפשרי, אז אין מחוייב, ואז גם האפשרי, הוא מחוייב באותה המידה. ובסופו של דבר,
הכל אחד ממש, והאין סוף נכלל בתוך היש סוף, לישות אחת. ...