... זמנית, נמצא בצורות שונות ומנוגדות מבחינת הרגשות שלו / הרצון שלו / השכל שלו / החוויה שלו וכולי. שרק כאשר האדם נמצא בדבר
והיפוכו בו זמנית, רק זו השלמות, שאינה חסרה צורה כלשהי. ואז זו השתוות של אמת, שבה האדם יכול לרצות צורה מוגדרת ורצון מוגדר, ואעפ"כ להישאר בחוויה של אין סוף רצון שאינו מוגדר ... החכם האמת, אז הוא יוצר נפרדות. כי יש כאלו, שהשכל שלהם, לא מסוגל להכיל את זה, שהם צועדים למקום של שלמות אמיתית, שבו דבר
והיפוכו מחוברים בבת אחת. ואז הם נופלים אל תוך ההגדרות של השכל. ואז הם מגדירים עבור עצמם, שהם צועדים אל מקום, שאין בו שום רצון כלל, ושבו הכל רק אחד ממש, בלי שום נפרדות כלל. ... שום צורת רצון כלל. וזאת כמובן נפרדות, בין ההעדר, לבין הישות. והחכם האמיתי באמת, הוא רוצה שהאדם יבוא אל השלמות, שבה דבר
והיפוכו הם אחד. אבל, האדם לא יודע כיצד הוא יכול להשיג דבר שאינו מוגדר, ואז הוא מגדיר לעצמו הגדרות, כדי לנסות להשיג את ההגדרות שהוא מגדיר עבור עצמו. אבל בכך, הוא סוטה מהשכל של ... ובשורה התחתונה, על האדם לזכור תמיד, שהוא אמור להגיע, אל הדבר שאינו מוגדר כלל. כ"כ לא מוגדר, עד שהאדם יכול להיות דבר
והיפוכו בבת אחת. (או, מקום שהוא כ"כ מוגדר, עד שהוא מסוגל להגדיר דבר
והיפוכו, כהגדרה אחת). והדרך היחידה בעולם להשיג את החוויה הזאת, היא על ידי הבנה בלבד. כי האדם חווה, את מה שהוא מסוגל להבין בשכל שלו. ורק כאשר השכל עצמו, מבין את האמת שהכל אחד ...