... לדעת כלום / לדעת שום דבר / לא לדעת שום דבר ובו יתבאר עניין ידיעת הכלום, ועניין תכלית
הידיעה, שהיא שלא נדע. והעניין הוא, שאחרי שלא מבינים שום דבר, אח"כ מבינים שום דבר. כי הבנת הכלום / שום דבר / אין, היא תכלית
הידיעה שלא נדע ממש. ובתכלית
הידיעה, האדם יודע את הכלום. כי
הידיעה של הדבר, היא ההתאחדות איתו. כי הדבר הידוע, נכנס בתוך המחשבה ... לגמרי. וזה רק משום שהם חסרי כל מודעות עצמית. כי האדם לא יכול לרוקן את המחשבה שלו,
מהידיעה של העצמי שלו עצמו. כי האדם, תמיד יודע שהוא עצמו קיים. ... מתבטלת התודעה העצמית של האדם, גם אז האדם קיים. אלא שהאדם לא יודע את קיומו העצמי. וגם
הידיעה תמיד קיימת (והכל מנקודת המבט שלנו. כי שם אין שום ידיעה / קיום כלל. ואין הפרדה בין
הידיעה לבין היודע אותה לבין הדבר הידוע וכולי). ושם בשעת ביטול,
הידיעה של האדם, מתאחדת עם הלא ידוע, שהוא האחדות של המציאות. כי ... ידיעת השום דבר. ז"א שאי ידיעת השום דבר, הופכת לידיעה חיובית של השום דבר. וזוהי תכלית
הידיעה שלא נדע, שהאדם יודע את הכלום שאי אפשר לדעת אותו. ונחדד: כי ...