... אומרים זאת כי אם היה כן מתן תורה, אז יש אלוהים ויש מצוות ואז כביכול מחויבים, ואם לא היה, אז לא מחויבים. ואנחנו נראה שהוויכוח אם היה או לא היה הוא ויכוח סרק.
הדתיים מנסים להוכיח כל הזמן שיש אלוהים, ואחת ההוכחות שלהם זה על ידי הניסים. כי אם לא יודעים להסביר את זה זה כנראה נס, ואם ... דבר לא הכרחי, אולי ההפך הוא הנכון, כי כאילו קורה נס, ולא חושבים שזה אולי קרה באופן אקראי, חושבים שזה נס. אבל אם נחקור, ונניח שאלוהים רצה לעשות את זה, נשאל את
הדתי למה אלוהים רצה לעשות את זה, וכל שאלה שנשאל למה אלוהים רצה, כל חקירה פנימה, זה בכלל אקראי בסוף. גם אם נגיד שאלוהים רצה לעשות את זה, זה כוח אקראי. כי הכוח של אלוהים הוא אקראי, ואלוהים הוא אחד.
והדתיים שהם כופרים באלוהים שהוא כל יכול, והם אומרים שאלוהים, למה עשה ניסים? כי הוא רוצה שתכיר אותו, שתדע שהוא קיים! אבל אם ... הוא לא רצה, זה אומר שהוא לא בחר, ואי אפשר לאמר שהוא רצה לרצות את הרצון שלו, כי עוד לא היה לו רצון. ז"א שבכל מקרה בסופו של תהליך מגיעים לתוצאה של אקראיות. ואותו
דתי חכמולוג שיגיד לך זה לא אקראי, זה אלוהים עשה את זה, נכון! אבל אלוהים עשה את זה עדיין נשאר אקראי, לכן אין משמעות מי ... קיים, אלוהים הוא ההוויה של המציאות, הדבר שאינו יכול שלא להיות קיים. עכשיו, כאשר האדם חושב שאלוהים הוא ישות כלשהי, שהיא לא המציאות, שהיא רק חלק מהמציאות. כי
הדתיים הכופרים, אומרים יש אלוהים ויש עולם, יש לפעמים התערבות ולפעמים אין, ולכן הכל מידי שמים חוץ מיראת שמים. אבל מי שמבין, ... אי פעם, זה המפץ הגדול. ומה שייך אז, מה המשמעות, אם היה מתן תורה או לא. וגם אם אלוהים ידבר עכשיו מהשמים, מה זה משנה? הרי הכל אחד! כל מה שקורה זה מאלוהים. אם
הדתיים היו חווים את ההתגלות של אלוהים כל רגע מחדש, אז אין משמעות לשאול מי עשה את מתן תורה, כי מי שעשה את מתן תורה עושה ... אותו כוח עושה אותו. ואם הכל מתהווה כל רגע מחדש, אז מה שייך להגיד שיש לך בחירה חופשית, ואז מה שייך להגיד שצריך לקיים מצוות וכו'. ונכון שגם את זה אלוהים עשה שיהיו
דתיים מטומטמים שיחשבו שהוא רוצה שהם יחשבו שהם צריכים לעשות משהו. וגם חילוניים שירוצו וירוצו ולא יבינו למה? וגם אם ...