... אז יש לו פחד וחרדה, אם האדם באמת חושב שהחוקיות הזאת נכונה לגביו, שהשכל שלו מציל אותו
מהחרדות והפחדים, והרגשות שלו, והדמיון שלו, והאמונות שלו, מפילים אותו לחרדות ופחדים, הרי שעל האדם לנקוט צד בקונפליקט הפנימי הזה. ועל האדם להבין, שאם הוא יחזק את ... לומר, שאכן מצד האמת, הרגש הוא זה שאחראי לחרדות ולפחדים, ושהשכל הוא זה שאחראי לחוסר
החרדות והפחדים. כי יכול להיות שזה נכון ויכול להיות שזה לא נכון. אך כאן, נושא הדיון, הוא לא מי אחראי לחרדות ולפחדים, האם זה השכל או הרגש, או אולי שניהם, או אולי אף ... שככל שהוא מאמין יותר באלוהים, כך יש לו פחות חרדות ופחדים, אז אם האדם הזה רוצה לא לסבול
מהחרדות והפחדים שלו, עליו לחזק אצל עצמו את האמונה באלוהים שלו. וכך גם כל כיו"ב. וזו זכותו המלאה של האדם להחליט, שהוא לא רוצה לחזק אצל עצמו את השכל שלו על חשבון ... הוא לא על ידי שאלות טריוויה וכיו"ב, כי זהו חיזוק הדמיון והזיכרון, שהוא דווקא מחזק את
החרדות והפחדים. וחיזוק השכל, הוא כפשוטו, על ידי שימוש מעמיק בשכל. בין אם זה לימוד מדעים מדויקים כלשהם, ובין אם זה על ידי זה שהאדם חוקר ולומד דברים לעומקם. וחיזוק ... ששוברות הגדרות. כי הפחד נובע, רק מכך שיש לאדם התניות רגשיות כלשהן, שיוצרות אצל האדם את
החרדות והפחדים שלו, כפי שכבר ביארתי את כל זה במקום אחר. ולשאול שאלות, פירושו, לקחת אמונות כלשהן ורעיונות כלשהם, ולשאול, אולי ההפך הוא הנכון? ומי אמר שהדבר הוא כך ... האם אני בטוח בכך? ואולי ההפך הוא הנכון? וההתבוננות הזאת, מי שיעשה אותה באמת, יצא מכל
החרדות והפחדים שלו לגמרי. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים. ...