תקציר⬅ ... חיסרון, אך אין בו ידיעת קיום. שאלה: אתה יכול להבין שאתה הקיום הראשון. אליעד: נכון, אבל כאשר אתה מבין את זה אתה בתוך חיסרון. אתה אומר, אני פעם הייתי מלך ועכשיו אני בכלא, האם זה עוזר לך? אתה עדיין בכלא. המלך
החליט להתחפש לעבד, ואמר למישהו תשים לב שהתחפשתי, אבל אותו מישהו אבד, ועכשיו הוא בתחפושת של עבד, ואז לא נותנים לו להכנס בשער ולהיות מלך. הוא יודע שהוא המלך, אבל האם זה עוזר לו? הוא רוצה לאכול, אבל הם מרביצים לו. זה שאתה יודע שאתה היית פעם אלוהים, זה לא פותר לך את הבעיה. ... שיש יתרון וחיסרון. שאלה: זה לא נראה לי שיש חיסרון ללא מחשבה. אליעד: אני טוען שאי אפשר להיות ללא מחשבה. יש אין סוף, שאתה לא יודע שאתה קיים, וזה הכל בדימויים שלנו כי מעבר לזה יש ביזנס שלם. ובאין סוף יש שקט
מוחלט, שאתה לא יודע כלום, וגם זה לא נכון, אבל נניח. ומהאין סוף, בבת אחת, נוצרו זמן, מקום, חיסרון, תחושה, רצון, רגש, ידיעה - וכבר אנחנו בבעיה. עכשיו, שימו לב, זה לא אני, - פירושו, יש משהו שאני חסר, ויש משהו שאני יותר, כי החוויה הראשונה היא חווית יתרון, הגאווה שלך שאני ... אתה יכול לקבל, אבל יש תנאי אחד, והוא שאתה תכיר באמת. שאלה: אבל איזה כלי יש לי לדעת את האמת? אליעד: אתה מפחד להתחייב, שאולי תקפוץ לאש, ואתה קופץ לאש הלא נכונה? פשוט מאוד, האם כאשר מרביצים לך, זה כואב לך? לפי
ההחלטה שהחלטת שזה כואב, לפי
ההחלטה שלך את הטוב והרע, כך
תחליט אם זה אמת או שקר. בכל אופן לאמת שלי יש תנאי קבלה מאוד קשוחים, לא אכפת לה מה אתה חושב, מבחינתה אתה אפס, ואפילו זה יותר מדי. בעיקרון, האמת שלי לא דמוקרטית, היא דיקטטורית, יש אחת כמוה, כל מי שמתקרב אליה היא מעלימה אותו, אתה נכנס ולא יוצא. לאמת האוביקטיבית לא מעניין מה אתה חושב, אפילו שכול העולם יגיד אחרת, אבל זאת האמת. אתה צריך ללכת ולחפש, היכן יש אמת, דבר איתה, חפש אותה. האמת הזאת
מוחלטת ולא אוהבת זגזגנים. אתה צריך להגיע למצב שהערך היחיד החשוב לך בחיים הוא, מה האמת? לא משנה אם זה טוב לך או לא טוב, לאמת אין בעיה, אתה יכול לקלל אותה, לירוק עליה, להגיד שהיא לא צודקת, אתה יכול להגיד אבל זה לא עוזר. זה לא תעשה ותשמע, זה תעשה אפילו שלא תשמע, אין מה ... אז תענה לה, מי את האמת שתגידי לי מה לחשוב? מה אכפת לך מהאמת, דאג לעצמך, תהיה אגואיסט. אני לא רוצה שיכאב לי הגב, ולכן לא כואב לי הגב. האמת לא מענינת אותך, אתה לא שם עליה, זהו. רק סובייקטיבי, לא אוביקטיבי. אתה
תחליט מה קורה איתך, לפי מה שאתה רוצה. אתה רוצה שמשהו יהיה, אז הוא קיים, אז תגיד, אבל הוא לא באמת קיים? מה אכפת לך מהאמת, שחרר אותה, תניח אותה לחופשי, שהאמת תשאר שם, ואתה תדאג לעצמך. שאלה: הוא רוצה להרגיש טוב באמת. אליעד: הוא רוצה גם טוב וגם שזה יהיה באמת. ... ⬅לצפייה בהרצאה בנושא
החלטות - לחץ כאן...