... אז ישות והוא זה דברים שונים, אבל בעצם הוא אחד. במדעו הכוונה
להוויתו. ישותו היא
שבהוויה אחת הוא ישויות שונות ואף על פי כן הוא ישות אחת. ... שאין זה אותו הדבר. הוא גם הרבה הוויות שונות ובו זמנית הוא
הוויה אחת. השני "יודע דברים קודם הימצאם, אפילו שאין להם
הוויה כלל." אלוהים יודע הכל, לפני שזה היה, עוד לפני שזה היה מצוי הוא ידע את זה, אפילו שאין להם
הוויה, עוד לפני הפוטנציאל. למשל, אלוהים ידע מי יבוא היום, אבל עוד לפני שהיתה לו
הוויה הוא ידע את זה, ואם לא היתה לו
הוויה אז איך הוא ידע את זה? הוא ידע מה יהיה במציאות עוד ... אולי שהוא תכנן מה הוא יעשה, אבל איך הוא מתכנן אם אפילו אין
הוויה? אפילו את הפוטנציאל אין, והוא כבר יודע איך זה ... איך הכסא יהיה כאן. אבל אלוהים יודע את הכסא עוד לפני שיש לכסא
הוויה. אפילו
הוויה אין לזה,
הוויה הכוונה לפוטנציאל. אתה למשל מדמיין אותה עם חולצה ... עם חולצה אדומה. תחשוב שהיא לא פה, אין כאן שום דבר, אפילו אין
הוויה, האם אתה יכול לחשוב איך היא תהיה עם חולצה אדומה? אפילו אין
הוויה. אז אלוהים יודע איך זה יהיה אחרי, עוד לפני שיש
הוויה. ויש כאן תחכום יותר גדול, הוא יודע איך זה יהיה ממשי, בעין הוא רואה את הממשי, ובכלל עוד אין
הוויה והוא כבר רואה את זה. זה דבר והיפוכו. זה כמו ... הגבוהה יותר, אז במקום להגיד את המילה יודע, נחליף אותה למילה
הוויה. בטקסט הזה רשומות התשובות שבאות מהחלל הפנוי. אם בכל מקום שרשום יודע אני מחליף למילה
הוויה, יש כאן את השכל שבאמצעותו אפשר לתת תשובה לשאלות שבאות מהחלל הפנוי. למשל, "שידיעתו אין מוציא את הדבר מאפשרותו",
הוויתו משאירה את הדבר אפשרי, זאת אומרת שאין הבדל בין ... המציאות היא.. למשל זה שהמציאות מממשת משהו, זה עדיין רק אפשרי.
ההוויה של המציאות היא ישויות רבות, אבל מצד האמת אין ... את זה, אין לך יותר שאלות. שוב, את המילה ידיעה להחליף למילה
הוויה ואז אין יותר שאלות. גם מה שאמרתי עכשיו לא נכון, ...