... עליו להבין את המציאות באמת. וזה אפשרי, רק על ידי רצון אמיתי באמת, להבנת המציאות כפי מה שהיא באמת. אלא שכל מי שיתבונן אל תוכו בעין אמיתית, יראה כי
הוא לא באמת, רוצה את האמת כפי מה שהיא. כי לאדם חשובים עוד דברים, מלבד ידיעת האמת. והשאלה הנשאלת היא, איך יביא האדם את עצמו למצב ההכרחי לידיעת האמת, שהוא רצון אמיתי ויחיד לידיעת האמת? כי כל זמן שיש לאדם עוד רצון כלשהו, מלבד הרצון להבין את האמת, הרי שהאדם הוא גם שקרן. כי
הוא לא באמת כל כולו רוצה את האמת, אלא רוצה משהו אחר שהוא אינו האמת. ועל האדם להתבונן אל תוכו ולשאול את עצמו, למה בעצם הוא רוצה להבין את האמת? ועכשיו שכל אחד יעצור לרגע אחד, וישאל ... שיש לאדם תשובה כלשהי, לשאלה למה הוא רוצה להבין את האמת, הרי שהאדם הוא לא איש אמת. והאדם משקר את עצמו, בכך שהוא אומר שהוא רוצה להבין את האמת, משום
שהוא לא באמת רוצה את האמת, אלא האמת משמשת את האדם, כקרדום לחפור בו. והאדם, מספר לעצמו שהאמת מעניינת אותו ושחשוב לו לברר את האמת. אך באמת חשובים לאדם דברים אחרים, שבירור האמת הוא ... מחפש את האמת, ואח"כ הוא מתפלא למה הוא לא מוצא אותה. אבל מי שהוא מברר את האמת, הוא מבין מיד שכל זמן שיש לאדם מטרה כלשהי מדוע הוא מחפש את האמת, הרי
שהוא לא באמת מחפש את האמת, ולכן אל לו לאדם להתפלא מדוע הוא לא מוצא אותה. כי השקר והאמת הם שני הפכים. ואת האמת אפשר לקבל, רק כאשר האדם רוצה אותה באמת. והשקר והטיפשות שונאים את ... שלו, ומהיכן מגיעים הרצונות שלו. ואם האדם לא יודע למה הוא רוצה את הרצונות שלו, ולמה יש לו רצון עצמי, הרי שהוא גם לא באמת יודע מה באמת הוא רוצה. כי
הוא לא באמת מבין את הרצון האין סופי, שמניע את כל הרצונות שלו. (ואיך רצון אחד מלובש באין סוף רצונות משתנים, זהו עניין אחר וכפי שכבר ביארתי מקום אחר). ועל האדם לחקור ולגלות, מה ...